Identificació dels nivells inicials d’aprenentatge d’una segona llengua (pre-A1, A1 i A2)

Fins ara, disposàvem de les Pautes d’observació. Nivells A1, A2 i B1 per poder determinar el grau de domini de la llengua de l’aprenent: uns descriptors adaptats a l’àmbit escolar que ens poden ajudar a fer el seguiment de l’evolució del procés d’aprenentatge de la llengua i la valoració del nivell de competència lingüística de l’alumne/a pel que fa a cinc habilitats comunicatives: la comprensió, l’expressió i la interacció orals, la comprensió lectora i l’expressió escrita. Per als àmbits no lingüístics, també són útils els Descriptors dels nivells A1, A2 i B1 per a la història, les matemàtiques i l’educació cívica, elaborats pel Consell d’Europa per situar l’alumnat d’entre 12 i 16 anys en el nivell de competència lingüística que té relació amb la dimensió lingüística d’aquestes matèries.

La darrera actualització del MECR amplia el conjunt de descriptors a partir de noves escales il·lustratives en què es proporcionen explicacions més completes de cadascun dels nivells i estableix un setè nivell anomenat pre-A1, que ajudarà a establir, per exemple, objectius més assolibles per a l’alumnat nouvingut que comença a aprendre una nova llengua.

Ara, podem afegir a tots aquests instruments les pautes d’observació del nivell pre-A1 que us adjuntem en la versió provisional de la traducció al català que han elaborat des del servei  de Suports i Recursos lingüïstics.

Esperem us siguin d’utilitat per tal d’assessorar els docents dels centres educatius del vostre territori.

Per ampliar informació

Nivell pre-A1_provisional