IV edició del concurs Jo tinc la paraula

En el marc del programa de comunicació oral, el Departament d’Educació convoca el IV concurs Jo tinc la paraula, que té com a objectiu principal provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç.

Amb un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, l’alumnat podrà expressar-se i comunicar les seves idees, opinions, dubtes, experiències, etc.

Les inscripcions estan obertes fins al 4 de març. Per participar en el concurs s’ha de triar un dels cinc tutorials de la campanya publicitària Tenim la paraula, que es poden veure als canals de la plataforma YouTube del programa. S’estableixen quatre categories (A, B, C i D), corresponents a nivells educatius diferents o a moments diferents pel que fa a l’aprenentatge de la llengua.

Al canal de YouTube del programa hi trobareu tots els tutorials i els vídeos que s’han presentat en les dues edicions anteriors i que us poden servir com a model d’inspiració. A Instagram hi ha les bases i totes les notícies i novetats del concurs.

Aquest concurs és una de les actuacions previstes pel Departament d’Educació que, en el context del programa Tenim la paraula, vol impulsar l’ús i la millora de la comunicació oral entre l’alumnat de secundària i batxillerat tant a l’aula com en altres contextos d’interacció.

Podeu consultar les bases del concurs en aquest document.

Recordeu que, des de fa dos cursos, el concurs compta amb una categoria adreçada a nous parlants. En aquesta nova categoria hi pot participar l’alumnat arribat en el sistema educatiu català en els últims 3 anys, amb un nivell mínim A2 (usuari bàsic), segons l’adaptació que s’ha fet del Marc comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar per a escolars de 8 a 16 anys.

També podeu consultar tres pòsters que recullen la informació essencial sobre l’edició del concurs d’enguany de forma més visual: un pel professorat i un per a l’alumnat, amb enllaços actius per l’alumnat, i una tercera versió per l’alumnat i per penjar a l’aula.