Alumnat nouvingut: proves inicials

Ara a l’inici de curs, i durant el curs escolar, és molt probable que, alumnat provinent d’altres països que procedeix d’altres sistemes educatius, s’incorpori a les aules dels centres educatius de Catalunya.

El Departament d’Educació disposa d’unes proves d’avaluació inicial en diferents llengües per l’alumnat nouvingut al sistema educatiu, les quals permeten avaluar el nivell d’escolarització previ. En concret avalua les competències de la llengua familiar de l’alumnat, el coneixement de l’alfabet llatí i els coneixements curriculars de matemàtiques.

L’instrument d’avaluació, pot esdevenir una eina molt útil pel tutor/a en el moment que l’alumnat comença al centre.
El model de prova va destinat a alumnat d’orígens múltiples, de 8 a 16 anys acabats d’arribar al sistema educatiu català, amb el qui no és possible la comunicació ni en català ni en castellà.

La informació que s’obté de les proves facilitarà la presa de decisions de l’equip docent: definir i abordar la resposta educativa de l’alumnat, d’acord amb el bagatge personal i acadèmic de cadascun dels alumnes, i partint de les seves necessitats i fortaleses.

Us adjuntem una mostra de graella resum per a recollir-ne els resultats.