El passat dimecres 17 d’abril va acabar la primera edició de “Connecta reptes”, la formació que el Servei de Suport a la Comunitat Educativa impulsa per enfortir la xarxa dels Plans educatius d’entorn arreu del territori.
La segona edició d’aquesta formació ja està en marxa amb els PEE de Montcada i Reixac, Igualada, Salt, Balaguer i Maçanet de la Selva.
El seu formador Marcelo Atilio Lasagna no podría resumir millor en el seu post de Linkedin els resultats d’aquesta formació. Us en deixem el seu contingut i algunes imatges de la jornada.
“Quan #innovar és aconseguir crear valor públic
Avui hem fet el tancament de 𝗖𝗼𝗻𝗻𝗲𝗰𝘁𝗮, la xarxa dels Plans Educatius d’Entorn (PEE) del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
A 𝗖𝗼𝗻𝗻𝗲𝗰𝘁𝗮 hem aplicat una metodologia d’innovació de reptes i de laboratori d’experimentació, desenvolupada a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC), per explorar solucions innovadores a problemes complexos amb la participació activa dels agents involucrats. En aquest cas els 6 següents ajuntaments catalans:
– Manresa
– Les Borges Blanques
– Santa Coloma de Gramenet
– Olot
– Bages Sud
– Sant Cugat
M’ha impressionat l’alt nivell d’apropiació i l’adopció de la metodologia pels equips. El sintetitzo en els principals aprenentatges que van declarar després de 3 mesos d’intens i motivador treball:
– Aturar les rutines per fer una 𝗽𝗮𝘂𝘀𝗮 per mirar des d’una altra perspectiva el que estan fent per introduir millores
– Treballar en 𝘅𝗮𝗿𝘅𝗮 genera la novetat
– Les 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗻𝗲𝘀 𝘂𝘀𝘂à𝗿𝗶𝗲𝘀 al focus de la solució
– Les solucions són sempre 𝗱𝗶𝗻à𝗺𝗶𝗾𝘂𝗲𝘀
– Les idees 𝗺𝗼𝗿𝗲𝗻 𝗶 𝗿𝗲𝗻𝗲𝗶𝘅𝗲𝗻
– El procés innovador és 𝗶𝘁𝗲𝗿𝗮𝘁𝗶𝘂
– Un nou 𝗺𝗮𝗿𝗰 𝗰𝗼𝗻𝗰𝗲𝗽𝘁𝘂𝗮𝗹 𝗶 𝗺𝗲𝘁𝗼𝗱𝗼𝗹ò𝗴𝗶𝗰 per entendre i solucionar problemes públics
Hem acabat amb una solució prototipada. Ara ve el millor. 𝗜𝗺𝗽𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿-𝗹𝗮. En això estaran els 6 equips els propers mesos. Sort!”