El Departament d’Educació celebra la primera gala dels Premis extraordinaris de la formació professional.

Els guardons són de nova creació i reconeixen l’especial aprofitament de l’alumnat que ha aconseguit uns resultats excel·lents en els estudis de formació professional i dels ensenyaments artístics professionals.

Barcelona. – El Departament d’Educació ha lliurat els premis extraordinaris de la formació professional a una seixantena d’estudiants que en el curs 2021-22 van obtenir les màximes qualificacions en els seus estudis de formació professional de grau mitjà i superior, programes de formació i inserció, i ensenyaments professionals artístics de música i arts plàstiques i disseny.

L’acte d’entrega dels diplomes ha tingut lloc a l’auditori de la Fundació Conservatori del Liceu el dilluns dia 19 de juny i ha aplegat unes tres-centes persones. Durant l’esdeveniment, la directora general de Formació Professional del Departament d’Educació, Mercè Chacón, ha reconegut l’esforç i el compromís dels joves estudiants que han apostat pels estudis professionals com a complement a la seva formació obligatòria i, a més, ho han fet de manera brillant, tal com testimonien els premis que se’ls han atorgat.

L’acte de lliurament dels diplomes acreditatius dels premis extraordinaris ha estat amenitzat per les actuacions musicals dels alumnes premiats del grau professional de música, provinents dels conservatoris de Barcelona, Lleida i del centre autoritzat d’ensenyaments artístics professionals Liceu.

En total, s’han concedit una seixantena de premis i mencions d’honor en totes les famílies de formació professional de grau mitjà i superior, en els programes de formació i inserció, en diferents especialitats dels ensenyaments professionals de música i en diversos cicles formatius dels ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

L’any 2020 es van crear els Premis extraordinaris dels ensenyaments artístics professionals de Catalunya i, en aquest any 2023, s’han creat els Premis extraordinaris de formació professional; tots aquests guardons tenen l’objectiu de reconèixer l’excel·lència i distingir els alumnes que, gràcies a l’esforç, el rigor i la dedicació han aconseguit les màximes qualificacions en els seus estudis artístics.

Els estudiants premiats podran concórrer a la convocatòria d’abast estatal que des de l’any 2015 organitza el Ministeri d’Educació. Les administracions educatives autonòmiques són les encarregades de proposar les candidatures per tal que els alumnes premiats de la seva comunitat pugui optar al Premi nacional al rendiment acadèmic.

La banda de Sergio del Boccio, guardonat amb el primer premi dels ensenyaments professionals de música.

A l’acte han assistit unes tres-centes persones.

La subdirectora general d’Ordenació de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Míriam Milán.

La subdirectora i directora general de Formació Professional, Míriam Milán i Mercè Chacón (d’esquerra a dreta) en el moment del lliurament dels diplomes.

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP