El PFI Provençana participa en el projecte d’Economia Circular de l’institut

El projecte “Economia circular: elaboració, desenvolupament i venda de productes de parafarmàcia i cosmètica” de l’Institut Provençana, ha guanyat el 1r Premi Projecte més viable CFGM, a les 11es Jornades sobre l’Ensenyament de la Química a Catalunya (JEQC), organitzades pel Col·legi de Químics de Catalunya i la Facultat de Química de la Universitat de Barcelona. Un projecte interdisciplinar entre diverses famílies professionals, i nivells educatius dins de la Formació Professional.

El seu objectiu és que els estudiants que participin en el projecte visquin que és l’economia circular i com es pot portar a la pràctica des de les diverses disciplines. A partir de la recollida d’oli de cuina usat s’ha elaborat un sabó utilitzant arrel de saponaria en comptes de hidròxid de sodi.

Al voltant d’aquest producte, els estudiants de Química han estat els encarregats de l’elaboració i el control de qualitat del producte. Els estudiants d’Activitats Comercials han realitzat un estudi de mercat sobre els sabons i dissenyat cartells per dur a terme una campanya de recollida d’oli de cuina usat, mentre que els de Gestió Administrativa han realitzat un pla de màrqueting sobre els sabons artesanals tenint com a públic joves com ells. L’alumnat del PFI també hi ha participat. El perfil d’Auxiliar de Vendes, oficina i atenció al públic, ha creat un nom comercial, un logotip i un disseny d’embalatge. I l’alumnat d’Auxiliar de Muntatge i manteniment d’equips informàtics ha dissenyat una pàgina web de difusió del producte.

Un saber compartit i un aprenentatge transferit que ha implicat a 100 alumnes i 11 docents. En aquest projecte també ha col·laborat Institut Narcís Montoriol, i ha rebut la subvenció de la Fundació BCN Formació Professional en el seu Pla de Mesures Innovació a l’FP pel curs 2021-22.

Al seu web podreu consultar les diverses tasques i especificitats realitzades per l’alumnat en aquest projecte de formació professional. No us ho perdeu!

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP