Els PFI al Congrés FPB en Red a Madrid

El passat divendres 11 de novembre l’equip dels Programes de Formació i Inserció va assistir al Congrés FPB en Red, que va tenir lloc al Caixa Fòrum de Madrid. Aquest va sorgir fruit de la col·laboració de la Fundació Emipeza por Educar, Dualitza CaixaBank i FP Empresa.

El Congrés té com a objectiu crear xarxa entre els professionals que treballen a la Formació Professional Bàsica (FPB) d’arreu de l’estat espanyol.

A la primera part de la jornada, vam comptar amb la intervenció de la Senyora Pilar Alegría, ministra d’Educació i Formació Professional, qui va remarcar el paper fonamental de les qualificacions de primer nivell per a l’alumnat que no ha acreditat l’ESO i vol continuar el seu itinerari a través de la Formació Professional (FP). Seguidament, va tenir lloc dues taules rodones on es van escoltar les reflexions sobre l’estat de la FPB i els reptes que es generen.

Els Programes de Formació i Inserció (PFI) van participar explicant el projecte Històries de Vida. Un projecte d’orientació i acompanyament, que en la seva quarta edició va arribar a més de 400 alumnes del territori català. Enguany arribarà als 600 alumnes; tot un èxit de participació. Durant l’exposició, es va contextualitzar els programes en el sistema educatiu català i es va fer èmfasis en els punts d’unió existents entre els dos ensenyaments: tipologia d’alumnat, metodologies emprades, anys d’experiència docent etc…

Una gran jornada on aprendre els uns dels altres, i compartir bones pràctiques educatives de diverses comunitats autònomes amb l’alumnat.

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP