Ja tenim data per a la jornada pedagògica PFI, aquesta tindrà lloc el 9 de setembre de 2025 a l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC) a Barcelona.
INEFC Campus Barcelona
Av. de l’Estadi, 12-22
08038 Barcelona
Programa Jornada PFI setembre 2025
9h Recepció dels assistents
9.30h Benvinguda i presentació de la jornada
10h Conferència. “Ser docent en temps incerts: recuperar l’esperança i el sentit de la professió”, a càrrec de Daniel Gabarró, mestre, psicopedagog i llicenciat en humanitats, amb 5 especialitats diferents reconegudes. Té una experiència de 23 anys a l’aula i és autor de nombrosos llibres sobre educació, didàctica i valors. Totes les seves formacions giren al voltant de l’autoconeixement, els valors i ensenyar a pensar críticament, per tal que la societat i els centres educatius siguin llocs de benestar i d’aprenentatge real.
11.15h Pausa per esmorzar – no inclòs en la Jornada –
12h Tallers simultanis (cada participant ha d’escollir un taller). Es tria en el moment de la inscripció.
- Taller 1: Cura de la veu. Taller enfocat a aprendre a cuidar la veu des del cos, la respiració i la consciència. Alba Badell, logopeda i psicoterapeuta corporal.
- Taller 2: Cercles restauratius per a la gestió positiva dels conflictes. Taller adreçat a experimentar la metodologia de cercles restauratius com a eina de diàleg i de gestió positiva dels conflictes. Mònica Albertí, assessora, formadora i mediadora de pràctiques restauratives.
- Taller 3: Mindfulness per al benestar docent. Aproximació pràctica al mindfulness per cuidar-nos i reduir l’estrès. Maite Fruitós, formadora especialitzada en tècniques de relaxació i mindfulness a l’aula.
- Taller 4: Desfake. Alfabetització mediàtica informacional a l’aula. Taller dirigit a tractar la desinformació i fomentar el pensament crític en l’era digital. Carla Villares, formadora especialista en alfabetització informacional.
- Taller 5: Benestar emocional a l’aula. Al taller es presentarà el programa Benestar per estar Bé, que està enfocat a acompanyar els i les docents per oferir-los eines per a la millora del benestar emocional de l’alumnat i donar-los suport quan hi ha dificultats de gestió emocional amb l’alumnat, i es desenvoluparan casos pràctics davant de situacions en què es detecta malestar a l’aula. Equip Benestar per estar bé, Departament d’Educació i FP.
- Taller 6: Sostenibilitat. Taller enfocat a la conscienciació i sensibilització mediambiental, on s’oferiran recursos per aplicar a l’aula. Natàlia Oriol, educadora ambiental, especialista en l’àmbit educatiu (Plàstic FreeWave).
13.30h Cloenda


PFI igual a oportunitat