No et perdis com va anar el 1er Concurs PFI: Perruqueria i estètica!

Ahir va tenir lloc el concurs PFI: Perruqueria i estètica, a les instal·lacions de L’Oréal Lab de Barcelona. Aquest concurs dels Programes de Formació i Inserció (PFI) del Departament d’Educació té com a objectiu impulsar i visibilitzar els programes, fomentar la qualitat de l’ensenyament de les competències pròpies de l’especialitat professional però també molt especialment totes aquelles competències transversals com la concentració, la capacitat de resoldre problemes, la creativitat… que són claus en la realització de les tasques professionals.

Des dels programes es fomenta la participació d’empreses del sector professional com a eina per enriquir la formació dels joves i fer xarxa per visibilitzar i reconèixer la bona feina dels centres i de la Formació Professional. Les empreses col·laboradores són: Dualitza CaixaBank, L’Oréal, Comercial Brumen i Evolux.

En aquesta primera edició hi ha hagut representació de 15 centres educatius d’arreu del territori català. Aquests són: Institut Narcís Monturiol de Figueres, PFI-PTT Esplugues de Llobregat, PFI PTT Sant Adrià de Besós, Institut la Serreta de Rubí, Institut la Mercè i Institut Vall d’Hebrón de Barcelona, Institut Cal·lípolis de Tarragona, Institut Gaudí de Reus; Institut Ramon Turró i Darder de Malgrat de Mar, Institut Enric Borras de Badalona, Institut Castell dels Templers de Lleida, Institut Les Vinyes de Santa Coloma de Gramenet i l’Institut Camps Blancs de Sant Boi de Llobregat; PFI PTT Vic; i Institut les Salines del Prat de Llobregat.

Les proves del concurs van consistir en reproduir la proposta de model, segons es mostra a les directrius tècniques, quant a higiene capil·lar amb tractament d’hidratació, canvi de forma de cabell temporal i ús d’aparatologia i maquillatge facial de dia. Tot l’alumnat va demostrat una implicació i professionalitat molt gran durant la jornada. Els membres del jurat ho van tenir difícil a l’hora d’emetre el seu veredicte. Finalment, l’alumnat guanyador va ser:

• Primer premi: Ahmed Merchani, Institut les Vinyes
  • Segon premi: Natalia Muñoz, Institut Enric Borràs
  • Tercer premi: Angela Martínez, Institut Cal·lípolis

queva rebre un conjunt de lots de perruqueria i estètica de la mà de les empreses col·laboradores.

Tots els alumnes van rebre un diploma de participació i diversos materials de marxandatge.

Per finalitzar, l’Institut Cal·lípolis va guanyar el Premi de difusió, per haver fet el major nombre d’accions de difusió relatives al concurs a les seves xarxes socials. Aquest premi, va ser impulsat per l’empresa col·laboradora Dualitza CaixaBank.

La jornada va ser molt motivadora per a l’alumnat participant, ja que van tenir la possibilitat de viure una experiència personal i professional molt enriquidora.

Tots els agents implicats van mostrar la seva satisfacció per la celebració d’aquest primer concurs PFI de perruqueria i estètica que dona un gran impuls a la formació de l’alumnat d’aquests programes, tot visibilitzant i reconeixent la bona feina dels centres.

No et perdis les fotografies del concurs!!

#pfiCAT #impulsFP #SomFP