Projecte Esports 1a trobada alumnat PFI de Vic i Moià

Dins del marc del projecte “Els valors en l’esport” en el Territori de la Catalunya Central, el passat dimecres 17 de gener es va realitzar una trobada de l’alumnat dels grups del PFI de Vic i del PFI de Moià. Va reunir al voltant d’uns 80 participants entre tots els perfils.

La jornada es va iniciar amb la benvinguda i amb el vídeo de presentació dels diferents grups que intervenen en al projecte. Seguidament vam escoltar de primera mà, les històries de vida d’en Pau Carbonell i de l’Iker Camara, ponents que van explicar la seva trajectòria i experiència en el món de l’esport, així com les seves vivències personals i els valors que els ha aportat en el seu desenvolupament personal.

En Pau, jugador de hoquei patins i ex-seleccionador nacional en els Special Olympics de Corea del Sud 2012 va plantejar als joves de “Com l’esport t’ajuda a formar-te com a persona”. L’Iker, campió del món de grappling i lluitador de jiujitsu, va fer la seva aportació sobre “La lluita com a manera de viure”. L’alumnat va participar de forma molt activa fent als ponents diverses preguntes. Després d’una pausa per esmorzar, vam continuar amb la visualització d’una entrevista feta a Carles Vico, durant l’emissió del programa Late Motiv, un expert en supervivència extrema.

Vam finalitzar la jornada amb una competició per parelles mitjançant un Kahoot, sobre qüestions relacionades amb l’esport. Aquesta jornada es va desenvolupar a la sala d’actes de la Biblioteca Pilarín Bayés de Vic i els alumnes van fer una valoració molt positiva de la trobada.