Espais – Tallers
Del pla al volum
El pla. Alliberem-nos de la seva definició com a element geomètric físicament impossible (infinit i sense gruix). Les seves possibilitats expressives són infinites si considerem com un element que es pot transformar actuant sobre ell
Carol Crespo. Docent i ambaixadora STEAMcat
ccrespo@xtec.cat
Un temps i un espai per observar, recordar, connectar, pensar…
Temps i un espai per observar.
Un temps i un espai per observar.
Un taller on a partir del llenguatge audiovisual treballem l’observació, sent aquesta una de les fases tant importants en disciplines STEAM. Com un arbre potser un context que ens connecta amb totes les lletres STEAM
Olga Montaña Jaime, professora de Ciències Naturals a l’INS Jaume Balmes de Barcelona. Durant 12 anys he estat tutora d’Aula Oberta i liderant projectes de diversificació curriculars, com el projecte Futur, Cinema en Curs, Observadors del Mar i altres. Durant dos anys he estat tècnica al Departament d’Educació, gestionant els programes d’Innovació: “Apadrinem el nostre Patrimoni i el Model Competencial Orientador”. Des del curs 2019 fins ara, soc Ambaixadora del programa d’Innovació STEAMcat.
omonpada@xtec.cat
Traçant instants de vida amb art
Es parteix d’elements que formen part dels debats culturals contemporanis per exemplificar d’una manera pràctica la incorporació de processos artístics i creatius en els aprenentatges. Així, a través de l’expressió artística s’estableixen uns nexes entre les diferents etapes i àrees de coneixement per generar espais transversals de pensament i reflexió.
Tuti Assumpta Cirera, Doctora en Didàctica Artística i Màster en Educació Interdisciplinària de les Arts per la Universitat de Barcelona. És especialista en facilitar recursos lúdics per apropar-se, conèixer i gaudir de l’art. La seva trajectòria professional es caracteritza pels estrets vincles que estableix entre l’educació no formal i la formal, realitzant projectes d’interès artístic per a escoles, museus, centres d’art, espais culturals i universitats. Ha estat educadora, coordinadora i assessora de diverses institucions i professora d’Educació Primària, Secundària i d’Universitat. Actualment fa col·laboracions i projectes vinculats amb l’acompanyament creatiu.
Il·lustració científica
Es parteix d’elements que formen part dels debats culturals contemporanis per exemplificar d’una manera pràctica la incorporació de processos artístics i creatius en els aprenentatges. Així, a través de l’expressió artística s’estableixen uns nexes entre les diferents etapes i àrees de coneixement per generar espais transversals de pensament i reflexió.
Roc Olivé és un paleoartista i docent d’Il·lustraciència. Llicenciat en Belles Arts a la Universitat de Barcelona, va cursar estudis d’il·lustració a l’escola d’art Llotja i de paleontologia a la Universitat Complutense de Madrid. Ha exercit com a il·lustrador a L’Aquàrium de Barcelona i l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont.
Pintem? Pintures, pigments i química
Si coneixem com són les pintures, podrem introduir efectes en les creacions artístiques. Hem investigat i experimentat sobre què son els pigments, la diferència amb els colorants i quin tipus de mescles fan amb aigua. Hem utilitzat diferents dissolvents per diferenciar les pintures de base aquosa de les grasses. I, finalment, ens hem atrevit a fer les nostres pintures amb pigments i oli i també amb ou.
Lorena Paya Vaya, professora de Física i Química en l’Institut de La Pobla de Segur. Ambaixadora STEAMcat del territori de Lleida, Alt Pirineu i Aran
Eva Mateo Puig, Tècnica docent i coordinadora del Programa STEAMcat.