Materials A1-A2

A continuació s’enumeren un seguit de recursos a l’abast de l’estudiant que vol endinsar-se en l’aprenentatge de la llengua catalana.

INTERCAT

Conjunt de recursos electrònics en un entorn web. Materials didàctics, documentació sociolingüística… per introduir-se en la llengua catalana. Està pensat per aquells estudiants universitaris estrangers que venen a Catalunya per un programa de mobilitat.

EDU 365 – VINCLES

Adreçat a l’alumnat nouvingut, En aquest lloc web es treballen diferents àmbits introductòris de la llengua. Es practica la lectura, l’escriptura i l’oralitat de la llengua catalana.

GALÍ

El Galíen línia ofereix materials basats en el programa JClic destinats a l’aprenentatge interactiu de les llengües catalana i occitana, especialment recomanat per als alumnes nouvinguts a Catalunya incorporats tardanament al sistema educatiu.

PARLA.CAT

En el nivell bàsic s’adquireixen els coneixements per resoldre necessitats bàsiques de la vida quotidiana. Treballa en la familiarització amb els sons i grafies del català. I, en acabar, es pot mantenir converses breus i entendre textos de temàtica general. Aquests coneixements estan dividits en tres graus, l’alumnat pot escollir en quin treballar!

ACTIVITATS JCLIC – L’AULA

Per treballar vocabulari de l’aula.

LLETRA PER LLETRA

Activitats per treballar el vocabulari de l’aula, els jocs, la roba, la fruita i la verdura.

ACTIVITATS JCLIC – EL COS

Vocabulari del cos humà.

ACTIVITATS JCLIC – CAMPS SEMÀNTICS

Vocabulari dels vehicles, oficis, mobles i esports.

EDU 365 – ORTOGRAFIA BÀSICA

En aquesta pàgina, l’amunat podrà aprendre i treballar l’ortografia bàsica de la llengua catalana.

365 – ENTRENA’T A LLEGIR

En aquesta pàgina, l’alumnat podrà treballar la comprensió lectora.

BIBLIOTECA D’ACTIVITATS JCLIC

Activitats didàctiques interactives adreçades a introduir l’alumnat nouvingut d’ensenyament secundari en la pronúncia bàsica del català central. Les activitats interactives treballen tant la identificació perceptiva dels sons com la seva producció a partir de la repetició i la imitació.