Consell Escolar de Catalunya: “Els dispositius mòbils als centres educatius”

El Consell Escolar de Catalunya (CEC), organisme superior de consulta i de participació dels sectors afectats en la programació general de l’ensenyament no universitari dins l’àmbit de l’Administració de la Generalitat, té, entre les seves funcions, atendre les consultes preceptives i estudiar les actuacions generals dirigides a millorar la qualitat de l’ensenyament i a millorar-ne l’adequació a la realitat social de Catalunya, i les dirigides a compensar les desigualtats i les deficiències socials i individuals. Funciona en ple, en comissions i/o en subcomissions, que es creen específicament per tractar qüestions relacionades amb la qualitat de l’ensenyament i per reflexionar sobre temes d’actualitat que poden preocupar a la comunitat educativa.

Dins d’aquest marc, en el Ple del 30 d’octubre de 2018, el Consell Escolar de Catalunya va rebre la petició del conseller d’Educació, el senyor Bargalló, d’elaborar un nou informe marc sobre l’ús de les tecnologies mòbils als centres educatius de Catalunya i crear un programa pioner que integri el valor educatiu de les tecnologies digitals en la vida diària dels centres. Per tant, es va crear la Subcomissió de Cultura Digital per realitzar aquest encàrrec, presidida per la senyora Coral Regí. Cal recordar que el Consell Escolar de Catalunya va elaborar l’informe Les tecnologies mòbils als centres educatius (2015), que va posar les bases per el futur desplegament de les tecnologies mòbils en el món educatiu.

La Subcomissió de Cultura Digital es va constituir el dia 5 de desembre de 2018. Paral·lelament, es va crear el grup de debat homònim en l’espai Consescat, de participació en línia del Consell Escolar de Catalunya, amb la finalitat de donar suport a les activitats de participació i debat, compartint coneixements, experiències i opinions. Actualment hi ha 72 membres i s’hi poden consultar tots els documents que s’han considerat interessants per als treballs de la subcomissió.

La Subcomissió ha estat treballant per impulsar la implementació de les eines i usos digitals en el nostre sistema educatiu i consensuar recomanacions sobre l’ús dels dispositius mòbils a l’aula a fi de traslladar al Departament d’Educació propostes per millorar la qualitat, equitat i inclusió en el sistema educatiu.

Anar al document original