Sessió 3 – 2020/2021

25 de gener de 202117:30 h

Observació i anàlisi metodològica de la competència digital

Tercera sessió dels Seminaris de la Xarxa Territorial de Cultura Digital #XTCD, punt de trobada de les accions per a la transformació digital dels centres educatius de Catalunya, treballant en xarxa per construir coneixement i millorar la competència digital d’alumnat, docents i centres, facilitant espais digitals per afavorir la reflexió i compartir coneixement.

En el marc de l’eix 3 del Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), s’inscriu l’assoliment de la competència digital dels centres, en concret en l’objectiu específic 1: Compartir l’Estratègia digital de centre amb el claustre, l’alumnat i la resta de la comunitat educativa.

L’estratègia digital de centre té com a objectiu principal que l’alumnat assoleixi el màxim nivell de competència digital, i per elaborar-la, cal partir de la diagnosi de tots aquells aspectes que tenen relació amb la cultura digital del centre. Un dels elements clau, és la competència digital dels docents.

L’objectiu d’aquesta sessió és facilitar orientacions, estratègies i recursos per poder fer una anàlisi de la pròpia competència digital per tal de poder prendre accions per tal de millorar-la.

Estructura de la sessió

Aquesta tercera sessió està formada per diversos blocs de continguts, com les dues anteriors sessions. Els tres primers blocs es desenvoluparan en format webinar que es podrà seguir accedint l’enllaç següent:

25 de gener de 2021 – 17:30 h

1 – Introducció
  • Presentació de la 3a sessió. Contingut i orientacions

Previsió de durada: 10′

2 – Píndola formativa

Previsió de durada: 40′

3 – Compartim experiències

Taula rodona d’experiències de centre relacionades amb la planificació de l’estratègia digital.

Escola Montessori de Rubí – Immaculada Velasco, Alex Reverté i Conxita Gimeno

Escola La Vila de Palamós – Mercè Vilà

Institut Ramon Coll i Rodés de Lloret de Mar – Carla Peraferrer Castro
Presentació de la sessió