Sessió 4 – Segona part – Càpsula

Guió de la segona sessió. Segona part

Duració: 20′

BLOC ÚNIC

Càpsula – 20′

Plató de Televisió

En un centre educatiu es duen a terme diferents esdeveniments (certamens, obres de teatre, festes, entrevistes, …) susceptibles de ser retransmesos en directe. Emetre’ls amplificarà el potencial educatiu pel qual han estat dissenyats i al mateix temps es podran obrir a la comunitat educativa. També permetrà que l’alumnat pugui revisar quan vulgui els seus aprenentatges.

El plató de televisió és el lloc on ubiquem tota la tecnologia per poder fer elsenregistraments i les emissions en directe. Podem tenir diferents modalitats de plató de televisió:

– Plató fix. Situat en un lloc del centre. Es poden fer enregistraments i retransmissions en directe.
– Unitat mòbil. Es fa la retransmissió des fora del plató.
– Plató combinat. Es fa l’emissió des del plató fix i es fan connexions des d’altres llocs.

La utilització de dispositius mòbils ( tauletes, mòbils, ordinadors portàtils,…) permet que el plató pugui ser mòbil o combinat.

La documentació, a nivell introductori, creada per aquest espai breu del Seminari, és a: https://sites.google.com/xtec.cat/emissionsendirecte/emissió-en-directe

La documentació completa, que està en procés d’elaboració, estarà disponible a Ateneu.