Sessió 5 – Curs 2020-2021

10 de maig de 202117:30 h

Orientacions per a l’avaluació de la Competència digital de l’alumnat de primària i Ús de la tecnologia al servei del desenvolupament de les capacitats a l’educació infantil

Cinquena sessió d’aquest punt de trobada de les accions per a la transformació digital dels centres educatius de Catalunya, treballant en xarxa per a construir coneixement i millorar la competència digital d’alumnat, docents i centres.
A la primera sessió es va presentar el document d’Orientacions per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de l’ESO com a desenvolupament del Pla d’educació digital de Catalunya (PECD). En aquesta sessió, seguint el mateix objectiu, es farà una doble presentació dels documents següents: Orientacions per l’avaluació de la Competència digital de l’alumnat a primària i Ús de la tecnologia al servei de les capacitats a l’educació infantil.
En el marc de l’eix 1 del Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), s’inscriu l’assoliment de la competència digital de l’alumnat, en concret en l’objectiu específic:

1: Proporcionar orientacions metodològiques i d’avaluació que permetin establir un seguiment sobre l’assoliment de la competència digital al llarg dels nivells de totes les etapes educatives. Aquest objectiu recull l’eix 1.

2: Publicació d’orientacions per a l’avaluació transversal dels àmbits de l’assoliment de la competència digital per a cada nivell de totes les etapes educatives.

L’objectiu d’aquesta sessió és facilitar orientacions, estratègies i recursos per a aquesta línia d’actuació del Pla d’educació digital de Catalunya.

Estructura de la sessió

Aquesta cinquena sessió està formada per diversos blocs de continguts. Els blocs es desenvoluparan en format webinar que es podrà seguir accedint l’enllaç següent:

10 de maig de 2021 – 17:30 h

1 – Introducció
  • Presentació de la 5a sessió

Previsió de durada: 10′

2 – Píndola formativa
  • Vídeo explicatiu sobre el document

Previsió de durada: 20′

3 – Compartim experiències

Presentació de l’Escola Camí del Mig de Mataró, a càrrec d’Alberto García  https://agora.xtec.cat/ceip-camidelmig/

Previsió de durada: 30′

4 – Píndola formativa
  • Presentació del document L’ús de les tecnologies digitals a l’educació infantil. Exposició informativa dels possibles usos de la tecnologia digital al segon cicle d’educació infantil per afavorir el desenvolupament de les capacitats dels infants, a càrrec de tècnics docents de l’Àrea de Cultura digital.

Previsió de durada: 20′

5 – Tancament de la sessió i de la XTCD