Publicacions del programa: Dinamitzem

Us compartim la publicació Dinamitzem. Un document ideat per Meritxell Buil Martínez elaborat a partir de materials diversos, recursos, experiències i bones pràctiques de biblioteques escolars. En el document s’agraeix a la mestra Xon Bover (Biblioteca Escolar Miracontes de l’Escola l’Esculapi de l’Escala) la cessió al Programa de biblioteca escolar “puntedu” de les propostes didàctiques que han estat la llavor d’aquest dossier.

Aquest dossier consta de dues parts:
-La primera part conté activitats pensades per a tots els nivells de l’escolaritat.

-La segona part vol ser la carpeta del docent: aquell quadern on s’anota quines activitats li agradaria dur a terme, quines ha fet, com li han funcionat i recull comentaris d’alumnes, reflexions personals i propostes de millora.

Les activitats proposades permeten personalitzar l’aprenentatge de l’alumnat segons les seves motivacions i necessitats, i es poden adaptar al ritme de cada infant i jove.

La biblioteca és un espai que afavoreix la cohesió social i la inclusió.

1. Servei Educatiu del Ripollès

Aquest document està molt i molt bé. Crec que se n’hauria de fer encara més difusió, ja que pot aportar molt als centres. Hi ha les activitats molt ben pautades i molt encertat els dos apartats posteriors: pels docents i pels alumnes. Gent així ens falta. Gràcies per aquesta llavor!

2. CRP de l'Alt Penedès

Nosaltres hem iniciat el seminari de BE d’aquest curs amb aquest document.

A la sessió 1 vam planificar una dinàmica que va permetre fullejar el contingut i es va obrir un debat on les participants van compartir experiències professionals (qui ha portat a terme alguna vegada alguna de les activitats? quina activitat considereu interessant per provar amb els alumnes aquest curs?..)
    A la sessió 2 es va proposar la tasca del curs a partir del document. Aquesta tasca porta implícita una relectura, per tant, més coneixement i aprofundiment.
    I la última sessió, la dedicarem a compartir les pràctiques implementades posant en valor el seu contingut.

Per conèixer ‘bons materials’ és important fullejar (llegir superficialment), devorar (llegir àvidament), llegir i rellegir (tornar a llegir). I, a més a més, comptar amb uns espais per establir debat pedagògic entre iguals.

1. Programa biblioteca escolar Autor de l'article

Ens alegra llegir el que expliqueu. Quina bona feina que es fa als Seminaris. Estem totalment d’acord amb el que comenteu, és molt important trobar aquests espais per establir debat pedagògic. Molt bona feina! Gràcies per compartir-ho.