Inventari – Persones

L’accés es pot realitzar des del menú d’opcions superior o des de la caixa Persones del mòdul d’inventari.

Per defecte, es mostra el total d’alumnat i personal docent del centre: 

Es poden filtrar les dades desplegant “Mostra filtres”:

En els criteris de cerca podem trobar els següents camps.

  • Persona: nom i/o cognoms de la persona.
  • Identificador: DNI del docent o IDALU de l’alumne/a. 
  • Perfil: alumne, docent o personal del Departament d’Educació. 
  • Estat: actiu (si la persona està al centre) o baixa (si ja no hi és).
  • Nivell: nivell educatiu (ESO1, ESO2, etc.).
  • Reclamat
  • Amb portàtils: si té assignat un equip o no.
  • Amb Mifi: si té assignat un equip o no.

 A part trobem camps associats al personal docent:

  • Vinculació: Funcionària/interina, inactiva, reforç o substitució. 
  • Dedicació: jornada sencera, ⅔ o més, mitja, ⅓ o inferior.
  • Correspon: si la persona compleix les condicions perquè se li assigni un equip. 

Un cop filtrat, és necessari fer clic al botó Filtra. La taula mostra les dades filtrades, distribuint la informació als següents camps: 

  • Identificador: DNI de la persona docent o RALC de l’alumne/a.
  • Usuari/ària: identificador que fa servir la persona per entrar al seu ordinador. 
  • Persona: nom i cognoms de la persona.
  • Perfil: si es vol mostrar alumnes, docents o personal del Departament d’Educació. 
  • Nivell: nivell educatiu (ESO1, ESO2, etc.).
  • Reclamat:  
  • Amb portàtil: si té assignat un equip o no.
  • Amb Mifi: si té assignat un equip o no.
  • Correspon: si la persona compleix les condicions perquè se li assigni un equip.

Les accions disponibles són:

  1. Veure el detall de la persona, que mostra dades addicionals
  2. Actualització via fitxer 
  3. Exportació de les dades 

El detall de la persona permet visualitzar les dades generals de la persona i dades relatives a la ubicació del centre. Inclou una pestanya amb els equips assignats a la persona.

Dins de la pestanya Equips es poden visualitzar els equips que té assignats. Al camp Núm.sèrie, hi ha un enllaç de ràpid accés al detall de l’equip. 

A la pestanya Notes, s’hi poden incloure observacions sobre la persona i l’ús dels equips assignats. 

L’última nota assignada es mostra al camp “Darrere nota”. 

Es pot fer una actualització massiva d’estats o assignacions d’equips fent servir un full de càlcul. Aneu a Equipaments i feu clic a la icona de pujar fitxer: 

Trieu l’opció “Canvis d’assignació” i valideu: 

En validar, apareix un botó per pujar un full de càlcul. El mateix diàleg proposa un fitxer de referència buit. Us recomanem baixar aquest fitxer, omplir-lo amb les dades, desar-ho amb el mateix format (.xlsx) i pujar-lo per fer l’assignació massiva. El format del fitxer és senzill. Cal omplir l’identificador de l’alumne i el número de sèrie de l’equip o el SACE (només un dels dos valors, el que us sigui més pràctic). 

  • Identificador: codi numéric IDALU (alumne) o NIF (docent)
  • Número de sèrie: número de sèrie de l’equip
  • SACE: SACE de l’equip (etiqueta serigrafiada als equips)

Un exemple de fitxer amb un format vàlid: 

IdentificadorNumeroSerieSACE
3690075993SLR0EARHM
3689625890SLR0EZX2P
731884457BSLR0ENR9P

Per poder fer l’assignació cal que, òbviament, els usuaris i els equips pertanyin al centre educatiu. En executar l’assignació, l’aplicació informa del nombre d’usuaris correctament assignats i dels possibles errors (identificador, número de sèrie o SACE incorrecte, etc).

Les dades visualitzades a la graella es poden exportar a un fitxer Excel prement el botó    que es troba al peu de la graella. Si voleu exportar totes les dades, assegureu-vos de netejar tots els filtres (botó Neteja). 

Podeu consultar el PDF original aquí.

La Matrícula Viva correspon a la inscripció que realitza l’alumnat que no ha seguit el procés de preinscripció ordinari marcat pel calendari i que sol·licita plaça escolar després del 30 de setembre del curs començat i al llarg del curs escolar.

Donat l’augment d’aquestes xifres el Departament d’Educació ha implementat un nou mòdul a l’eina INDIC que permet als centres demanar equipament per tal de suplir la demanda per aquests alumnes, que s’incorporen als centres després del desplegament i assignacions dels equips a l’inici de curs.

Per defecte, es mostra el llistat total d’alumnat i personal docent dels centres. Per fer la recerca d’alumnes, desplegar l’opció de mostra filtres.

Omplir les dades de persona (nom) i identificador.

Un cop identificat l’alumne/a, clic al botó “i” per visualitzar el detall de l’alumne/a.

A la fitxa de l’alumne/a, s’ha de prémer el botó “+” que apareix a la part inferior dreta.

En cas que l’alumne/a tingui un portàtil assignat, sortirà el següent missatge:

Durant el procés apareixeran diàlegs en finestres emergents, que us guiaran en el procés de sol·licitud d’un nou portàtil. 

Si una vegada assignat el portàtil, es desitja desassignar-lo, cal anar a l’equip i canviar l’estat a “Disponible”. L’equip encara es mantindrà a la pestanya “Equips” dins el detall de l’alumne/a, en estat “Retornat a centre” per tal de mantenir un registre històric de les accions associades al perfil.

Iniciada la demanda, es recordarà mitjançant una finestra emergent de petició d’equipament la importància de mantenir actualitzat INDIC. Aquest missatge disposarà de dues accions disponibles per a resoldre el diàleg, “INDIC no actualitzat” i ”INDIC actualitzat”. 

La primera acció per configurar la demanda dels portàtils necessaris, es durà a terme particularitzant el centre i grup on aplicarà el procés. Tot i que sembla un pas innecessari, ja que s’està visualitzant un alumne/a del centre, és necessari, car es pot donar el cas que un alumne/a estigui cursant estudis a més d’un centre educatiu. Aquesta tasca es realitzarà a partir d’una finestra emergent que contindrà un desplegable amb el codi del centre i grups disponibles.

La primera acció per configurar la demanda dels portàtils necessaris, es durà a terme particularitzant el centre i grup on aplicarà el procés. Tot i que sembla un pas innecessari, ja que s’està visualitzant un alumne/a del centre, és necessari, car es pot donar el cas que un alumne/a estigui cursant estudis a més d’un centre educatiu. Aquesta tasca es realitzarà a partir d’una finestra emergent que contindrà un desplegable amb el codi del centre i grups disponibles.

Tot seguit, apareixerà una nova finestra emergent amb la intenció de seleccionar el sistema operatiu. Per aquest pas hi poden haver dos escenaris.

En el cas que el centre tingui portàtils disponibles, us donarà l’opció de fer una assignació directament a algun dels equips disponibles. 

Si una vegada assignat el portàtil, voleu desassignar-lo, aneu a l’equip i canvieu l’estat a “Disponible”. L’equip encara es manté a la pestanya “Equips” de l’alumne/a, però en estat “Retornat a centre” (és necessari com a registre històric de l’acció).

Escenari 1: Centre sense equips en estat “Disponible”

De forma predefinida i sense opció a canvi, sortirà el següent missatge emergent, i es completarà automàticament en funció de l’anterior model d’equips entregat al centre. 

La petició en aquest punt s’haurà registrat correctament i ho farà visible mitjançant un quadre de diàleg amb el següent missatge:

L’equipament quedarà en un estat de “Per entregar” tan bon punt aquest sigui lliurat, caldrà modificar-ho a “Entregat”.

Escenari 2: Centre amb equips en estat “Disponible”

Si un centre disposa de portàtils en estat “Disponible”, el sistema en lloc de mostrar el missatge i l’acció descrita anteriorment a l’escenari 1, mostrarà l’estoc d’equips en un desplegable, cadascun d’ells, en forma de: Número de Sèrie – Número SACE – Sistema Operatiu.

La petició en aquest punt s’haurà registrat correctament i ho farà visible mitjançant un quadre de diàleg amb el següent missatge: 

Els centres públics o concertats podrà demanar i assignar un dispositiu de connectivitat (MIFI) per a un alumne/a que s’incorpori al centre.

Cerqueu l’alumne a mòdul d’inventari, Persones. En identificar a l’alumne/a al qual se li ha d’assignar la MIFI, apareixerà la fitxa de l’alumne/a on es pot visualitzar l’equipament de què disposa l’alumne/a. Un cop visualitzada la fitxa de l’alumne/a, s’ha de prémer el botó “+” que apareix a la part inferior dreta.

En cas que l’alumne/a tingui una MIFI assignada, sortirà el següent missatge:

Durant el procés apareixeran diàlegs en finestres emergents, que us guiaran en el procés de sol·licitud d’una nova MIFI. 

Si una vegada assignada la MIFI, es desitja desassignar-la, cal anar al dispositiu i canviar l’estat a “Disponible”. La MIFI encara es mantindrà a la pestanya “Equips” dins el detall de l’alumne/a, en estat “Retornat a centre” per a tal de mantenir un registre històric de les accions associades al perfil.

Un cop iniciada la demanda, es recordarà mitjançant una finestra emergent de petició d’equipament la importància de mantenir actualitzat INDIC. Aquest missatge disposarà de dues accions disponibles per a resoldre el diàleg, “INDIC no actualitzat” i ”INDIC actualitzat”

La primera acció per configurar la demanda de MIFIs necessàries, es durà a terme particularitzant el centre i grup on aplicarà el procés. Aquesta tasca es realitzarà a partir d’una finestra emergent que contindrà un desplegable amb el codi del centre i grups disponibles.

A continuació caldrà especificar CONNECTIVITAT la tipologia dels equips necessaris per al nou alumne/a.

Tot seguit, apareixerà una nova finestra emergent amb la intenció de seleccionar la MIFI. Per aquest pas hi poden haver dos escenaris. 

En el cas que el centre tingui MIFIs disponibles, us donarà l’opció de fer una assignació directament a algun dels equips disponibles. 

Si una vegada assignat l’equip, voleu desassignar-lo, aneu a l’equip i canvieu l’estat a “Disponible”. L’equip encara es manté a la pestanya “Equips” de l’alumne/a, però en estat “Retornat a centre” (és necessari com a registre històric de l’acció).

Escenari 1: Centre sense MIFIs en estat “Disponible”

De forma predefinida i sense opció a canvi, sortirà el següent missatge emergent, i es completarà automàticament en funció de l’anterior referència de les MIFIs entregades al centre. 

La petició en aquest punt s’haurà registrat correctament i ho farà visible mitjançant un quadre de diàleg amb el següent missatge:

L’equipament quedarà en un estat de “Per entregar” tan bon punt aquest sigui lliurat, caldrà modificar-ho a “Entregat”.

Escenari 2: Centre amb equips en estat “Disponible”

Mostrar el missatge i acció descrita anteriorment a l’escenari 1, mostrarà l’estoc d’equips en un desplegable, cadascun d’ells, acompanyat de la referència de la MIFI.

La petició en aquest punt s’haurà registrat correctament i ho farà visible mitjançant un quadre de diàleg amb el següent missatge: 

Per consultar l’estat de les peticions realitzades, indiferentment del seu estat, cal anar al mòdul de “Desplegaments” i examinar aquelles classificades en la columna “Projecte” com a “Matrícula viva alumnes MIFI” i/o “Matrícula viva alumnes portàtils”. 

Cada divendres es durà a terme un recull de totes les demandes generades al llarg de la setmana, per tal que el proveïdor logístic distribueixi l’equipament a partir de la setmana següent.

Scroll to Top