Publicació de les instruccions d’organització dels CEEPSIR

Publicació de les instruccions d'organització del CEEPSIR

Dimecres dia 14 d’abril, ha estat publicada la RESOLUCIÓ EDU/1010/2021, de 9 d’abril, per la qual es dicten instruccions referents a l’organització i el funcionament dels centres d’educació especial proveïdors de serveis i recursos (CEEPSIR) sostinguts amb fons públics.

Un centre d’educació especial proveïdor de serveis i recursos (CEEPSIR) és un suport intensiu que té com a finalitat orientar i concretar estratègies de centre i desenvolupar programes específics de suport a l’escolarització per a l’èxit de l’alumnat, en coordinació amb els i les docents i els equips directius de les escoles, dels centres d’educació secundària i dels serveis educatius.

La resolució desenvolupa les directrius generals que el DECRET 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, determina respecte als centres d’educació especial proveïdors de serveis i recursos. Per tant, aquestes instruccions tenen per objecte establir l’organització i el funcionament del CEEPSIR, en tant que mesura i suport intensiu del sistema educatiu que contribueix a donar una resposta educativa sistèmica ajustada a les necessitats de l’alumnat.

El CEEPSIR amplia la mirada més enllà de l’acompanyament de l’alumnat a l’aula, per a esdevenir un agent de canvi en les cultures d’igualtat, equitat i inclusió al centre ordinari. El treball coordinat amb els diferents agents educatius pren rellevància per a avançar en coherència, en criteris d’intervenció i pràctiques educatives inclusives amb la finalitat d’atendre tot l’alumnat en la seva pròpia singularitat.