37 edició del concurs ONCE: “CONEXION-ADICCIOFF. Esto no es un juego”

Cartell guanyador.
Cartell guanyador a Catalunya. Tallem els cables, no et pixelis el cervell. Institut Bellulla. 3r ESO A

El CREDV, Centre de recursos educatius per a persones amb discapacitat visual, en conveni amb l’ONCE, ha tornat aquest curs a impulsar la 37 edició del concurs ONCE, amb la participació en el jurat i en l’entrega de premis del Servei d’atenció educativa inclusiva i orientació del Departament d’Educació, com es va fent curs rere curs.

Sota l’original lema ‘ConexiON, AdicciOFF. Això no és un joc’, la iniciativa del concurs ha consistit en crear una campanya publicitària de sensibilització amb un missatge capaç d’inspirar a tota la societat. Per això el concurs ha posat a disposició dels participants diverses eines per debatre i treballar sobre el bon ús de les noves tecnologies, realitzant propostes per millorar les seves aptituds socials i aconseguir un entorn adaptat a totes les persones.

Els estudiants de Primària i Educació Especial (Categories A, B i E) han elaborat una falca de ràdio d’un minut, com a màxim, capaç de transmetre un missatge sobre el bon ús de la tecnologia per part dels menors.

Els estudiants de Secundària (categoria C) han dissenyat un cartell publicitari que capti l’atenció i transmeti un missatge que fomenti l’ús responsable de la tecnologia, evitant l’abús de la mateixa. Ha inclòs un eslògan i una audiodescripció de la feina.

En aquesta edició han participat 15.879 escolars de 175 centres educatius de Catalunya, sota la coordinació de 211 professionals de la educació. A tot l’Estat, més de 152.000 estudiants han treballat per l’ús responsable de les noves tecnologies.

El jurat ha valorat la creativitat, la qualitat, el missatge i l’accessibilitat dels treballs presentats.

Han lliurat els premis Prudens Martínez, cap del Servei d’Atenció Educativa Inclusiva i Orientació del Departament d’Educació; Enric Botí, delegat territorial de l’ONCE a Catalunya; David Bernardo, president del Consell Territorial de l’ONCE a Catalunya; Manel Eiximeno, director del Centre de Recursos Educatius CRE ONCE Barcelona; i Lidia Ramos, cap del departament de Coordinació i Talent d’ONCE Catalunya.

En aquest enllaç hi podeu trobar els treballs guanyadors de les diferents comunitats autònomes.

Aquesta falca de ràdio és la guanyadora a Catalunya de la Categoria A, ” Con moderación” de l’Escola Maspujols