Abordatge violències masclistes

Volem fer èmfasi que cal que ens assegurem que infants i joves que, a causa d’estar vivint una situació de violència, hagin tendit o puguin tendir a l’absentisme escolar acudeixin al centre prioritàriament, ja que els centres educatius poden esdevenir un espai de protecció. En les fases de desconfinament i inici de l’escolarització presencial cal tenir-ho en compte especialment.

Entenem per violències masclistes qualsevol violència que s’exerceix contra nenes, noies, dones, persones del col·lectiu LGBTI o menors com a manifestació de discriminació i de la situació de desigualtat en el marc d’un sistema de relacions de poder que sosté el patriarcat, produïda per mitjans físics, sexuals, psicològics.

En aquest document s’explica com abordar les violències masclistes, a partir de quins procediments i recursos, als centres educatius.