La Taula de Participació per un Sistema Inclusiu clou el seu primer cicle

3r plenari de la TaPSEI

El 3 de juny s’ha celebrat el 3r plenari de la Taula de Participació per un Sistema Educatiu Inclusiu (TaPSEI) al Teatre del Centre Cívic Zona Nord. En Miquel Essomba, ens ha presentat les conclusions del primer cicle entre les quals es destaca:

• Donar més veu als principals protagonistes, alumnat i famílies.
  • Garantir l’actitud inclusiva i les competències professionals del professorat en matèria d’inclusió.
  • Incorporar una perspectiva comunitària de l’educació inclusiva i estendre la cultura de la inclusió a la cultura, l’esport, el lleure i les activitats cíviques.

Així doncs, un dels propòsits pel curs vinent és situar a l’alumnat al centre de la transformació educativa per una cultura inclusiva amb unes iniciatives per treballar als centres que, pròximament us farem saber, sota l’etiqueta Centres en dansa per la inclusió. Es crearà una Mediateca que recollirà els treballs de tots els que hi vulgueu participar.

També s’impulsaran processos de recerca acció que permetin una autodiagnosi comunitària i una implementació d’accions de millora, així com desenvolupar processos de sensibilització social i de canvi de mirada envers una cultura educativa inclusiva.

En el marc de la trobada també s’han presentat els resultats de la TaPSEI Alumnat en la qual s’ha recollit la seva veu, representada per l’Anna Planas, activista i estudiant de Psicologia que ens ha explicat les principals barreres que ha anat trobant al llarg del seu pas pel sistema educatiu. Ha quedat palès que ens queda encara camí a recórrer perquè tots els alumnes se sentin acollits i respectats dins del centre. Però aquesta proposta de participació ha estat una oportunitat per reflexionar amb els alumnes sobre la pertinença i el respecte a moltes escoles, les quals han fet treballs magnífics.

Com deia Mel Ainscow ja el 2005 “La inclusió és un procés sense fi que cerca maneres més eficaces de respondre a la diversitat present en l’alumnat.”

Seguim fent camí!

Si voleu més informació teniu el plenari detallat minut a minut a social.cat