Les editorials contemplen l’accessibilitat dels materials digitals?

Accessibilitat digital

La Llei d’educació 12/2009, del 10 de juliol, exposa la necessitat d’adequar l’activitat educativa per atendre la diversitat de l’alumnat i l’assoliment d’una igualtat d’oportunitats i d’accessibilitat.

La LLEI 13/2014, del 30 d’octubre, d’accessibilitat té els objectius d’aconseguir una societat inclusiva i accessible que permeti l’autonomia de les persones, eviti la discriminació i propiciï la igualtat d’oportunitats especialment per les persones amb discapacitat, així com facilitar un marc normatiu d’accessibilitat alineat amb les directrius internacionals, europees i estatals, en exercici de les competències de la Generalitat.

Per tant, l’objectiu és promoure l’ús de productes de suport a l’accessibilitat que millorin la qualitat de vida a les persones amb discapacitat o altres dificultats d’interacció amb l’entorn.

Els professionals que atenen l’alumnat amb discapacitat visual, vetllen per a garantir l’accés al currículum i a la participació de l’alumnat amb discapacitat visual.

Els centres que opten per material digital han de vetllar perquè aquest sigui accessible a tot l’alumnat i les editorials aplicar les condicions d’accessibilitat establertes per aquesta llei i per la corresponent normativa de desplegament.

Els professionals del centre de recursos per a discapacitat visual detecten que hi ha editorials que no disposen d’un material accessible per a aquest perfil d’alumnat que permeti ajustar l’accés a la comunicació i al currículum.

És evident que per a garantir l’accés a l’aprenentatge és cabdal que els materials de suports digitals siguin accessibles i incorporin els avenços i sistemes que afavoreixen el compliment de la normativa, pautes d’accessibilitat que donin una resposta educativa ajustada amb els suports necessaris per assolir el màxim desenvolupament acadèmic, personal i social.

L’accessibilitat és una responsabilitat que hem d’assumir tots els agents implicats per millorar la qualitat educativa tenint en compte la diversitat de les persones, la complexitat social i tenint expectatives d’èxit per a tothom en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.