Lego Braille Bricks

Imatge del Lego Braille

L’ONCE per mitjà de la col·laboració establerta amb el Grupo LEGO®, distribuirà el material anomenat LEGO® Braille Bricks, en concepte de donació permanent als centres educatius amb alumnat escolaritzat a segon cicle d’Educació Infantil i/o primer cicle d’Educació Primària, que rebi el suport des del Servei Educatiu compartit CREDV-CRE ONCE BARCELONA.

Aquest repartiment es fa seguint les indicacions de l’acord signat:

El Grupo LEGO® i la Fundación LEGO® en col·laboració amb organitzacions i entitats representants del col·lectiu de persones amb discapacitat visual de diferents països, entre les quals es troba l’ONCE, ha creat el LEGO® Braille Bricks, un material amb una metodologia que pretén fer visible el braille mitjançant les tradicionals peces de LEGO®. Aquest material compta amb peces amb els punts del signe generador del braille combinant en cada peça una lletra o caràcter en braille i que, a més, compta amb la seva equivalència impresa en tinta. Aquest material pretén ser un recurs inclusiu per a l’aula en la qual l’alumnat amb i sense discapacitat visual pugui descobrir el braille, al mateix temps que comparteixen el joc.

L’ONCE, a través del contracte de col·laboració amb la Fundación LEGO®, ha adquirit el compromís de distribuir al nostre país les unitats de LEGO® Braille Bricks que li han estat cedides per aquesta entitat (150 unitats a Catalunya). Aquest compromís consisteix en la donació d’aquest material als Centres Educatius, en les aules dels quals, es trobi escolaritzat alumnat amb discapacitat visual de les etapes de 2n cicle d’Educació Infantil i 1r cicle d’Educació Primària. És per això que, en les pròximes setmanes, es farà donació d’aquest material als diferents centres educatius, per part dels mestres de suport itinerants i, en algun cas, d’algú de nosaltres.

A més, amb la finalitat de donar suport al desenvolupament d’activitats amb el LEGO® Braille Bricks a l’aula, s’han traduït algunes propostes realitzades pel grup de treball creador del material, les quals, us adjuntem. La totalitat de les activitats en anglès, així com la informació aportada per LEGO® pot consultar-se en la pàgina web https://www.legobraillebricks.com/.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *