Prevenció i intervenció en situacions de crisis d’agitació

Des de la Direcció General d’Educació Inclusiva vam organitzar la conferència Prevenció i intervenció en situacions de crisis d’agitació a càrrec de l’Òscar Puigardeu  del Centre de Recursos Educatius per a Trastorns del Desenvolupament i de la Conducta de Barcelona (CRETDIC) , pensada inicialment pels centres d’educació especial però que us compartim perquè creiem que us pot ser útil a tots els centres on us trobeu amb alumnes amb dificultats en la regulació de la conducta.

En aquesta conferència s’identifiquen els elements i l’evolució habitual de les crisis d’agitació de l’alumnat, s’aprofundeix en el coneixement d’estratègies de contenció davant les situacions d’agitació, s’estableixen criteris per a la formulació d’un pla d’intervenció de centre davant d’aquestes situacions, s’aprofundeix en la necessitat i les estratègies de comunicació amb la
família i la xarxa, i s’estableixen orientacions sobre la cura i l’acompanyament als docents intervinents en una situació d’agitació.

Si voleu més informació sobre el tema us adjuntem un article elaborat pel mateix CRETDIC de Barcelona ciutat, que a partir de la seva experiència, ha detectat la preocupació dels docents, i les institucions educatives en general, per les dificultats que genera als centres educatius la intervenció i gestió de les crisis d’agitació que poden patir alguns alumnes amb NEE derivades de TEA, TC o altres trastorns mentals. Aquestes situacions, malgrat ser molt extraordinàries, generen un neguit important.

Aquest document de consens orienta i permet als centres prendre decisions fonamentades, ràpides, segures, efectives i ètiques davant de situacions de crisi d’agitació, una vegada contextualitzades les seves propostes en el context educatiu de cada centre.

En aquest article es presenten algunes propostes que poden servir per orientar la intervenció i atendre a alumnes en situació de crisis d’agitació en entorn escolar. Revisen aquelles situacions que requereixen d’una contenció verbal, física o que poden requerir de la intervenció dels serveis d’emergències mèdiques tot aportant elements per a la reflexió dels docents.

Article Prevenció i intervenció en situacions de crisis d’agitació