Tallers de prevenció de violències masclistes

Revoluciona el gènere

Des del Departament d’Educació la coeducació i la prevenció de les violències masclistes són abordades des del  Programa Coeduca’t amb el currículum. Aquest programa té com a objectiu ajudar els centres educatius d’infantil, primària, educació secundària obligatòria a treballar de forma explícita, sistemàtica, rigorosa i respectuosa, aspectes bàsics de coeducació, perspectiva de gènere i sexualitat. Tanmateix, la tasca de prevenció de les violències a la preadolescència i l’adolescència, com a complement del Programa Coeduca’t amb el currículum, és impulsada des del Programa formatiu de prevenció de la violència masclista, del Departament d’Educació, l’objectiu del qual és dotar l’alumnat i les famílies, i també les i els docents, d’eines i recursos que els permetin identificar i abordar la violència masclista, a segon cicle de primària i a l’ensenyament secundari.

Enguany, també s’ofereixen als centres educatius els tallers de prevenció de violències masclistes de l’Agència Catalana de Joventut.

Revoluciona el gènere

L’Agència Catalana de Joventut ofereix per segon any consecutiu els tallers de prevenció de violències masclistes a instituts i altres centres educatius de Catalunya amb l’objectiu de facilitar eines i recursos per abordar les desigualtats de gènere i les violències associades en l’àmbit educatiu. Les inscripcions estan obertes fins al 30 de setembre.

Els tallers, adreçats a persones joves a partir de 15 anys, estan pensats per reduir els comportaments, les actituds i els valors masclistes de les persones joves. Per tal d’assolir l’objectiu es farà un treball conjunt entre el centre educatiu, el professorat, l’alumnat i les famílies en la prevenció de les violències de gènere. En aquest procés, és bàsic el compromís del professorat i del centre educatiu i per aquest motiu també rebran formació, assessorament i acompanyament.

L’àmbit educatiu, i el treball conjunt amb la gent jove, és un espai fonamental d’actuació per erradicar aquest fenomen i lluitar contra els estereotips i les desigualtats de gènere, les relacions de poder, les violències masclistes… i construir relacions més justes, equitatives i lliures.

Fases del programa
Durant els mesos de setembre a desembre de 2020 es posa en marxa la primera fase del programa en què es fa una formació a tot el claustre i una trobada amb el professorat de referència de les aules que rebran els tallers, per explicar els objectius, els requisits i els continguts que es treballaran.

En una segona fase, de gener a maig de 2021, es faran els tallers a l’aula. Es faran 3 sessions amb l’alumnat on es buscarà la reflexió i el debat a través d’activitats i eines dinàmiques. Durant aquest període també es poden fer sessions formatives de sensibilització amb el professorat, amb les famílies i assessorament per organitzar accions amb l’alumnat.

El tancament del programa conclou amb una reunió de traspàs amb el professorat i amb un informe final.

Les inscripcions estaran obertes fins al 30 de setembre de 2020.

Programa Revoluciona el gènere 2020-21

Enllaç al formulari d’inscripció