5. COMPARTIM

El final del procés només és l’inici

Ha arribat el moment de donar a conèixer tota la tasca que heu dut a terme al llarg del procés de Design Thinking.

Compartir el vostre disseny amb altres docents implica explicar no només el resultat final, sinó també el procés que heu seguit i recollir, si s’escau, aportacions, consells, millores,… El Design Thinking implica una iteració, una millora contínua de la tasca realitzada enriquint-la amb altres mirades i experiències i, el que és més important, fer xarxa entre docents i experts.

5a. Explicar i compartir

Construïu la vostra història

La narrativa és una eina d'innovació essencial: connecta, inspira, proporciona proves, personalitza i persuadeix. A través de la narració de contes, podeu afegir altres persones al canvi, reunir els seguidors, crear associacions i obtenir fons.
Hem proporcionat preguntes que us ajudaran a formar la base de la història del vostre projecte: des d'on va començar fins a on finalitza. Utilitzeu les vostres respostes com a marc per crear una història de vídeo memorable i convincent que podeu utilitzar per arribar a la següent fase del vostre treball. Carregueu l'enllaç al vídeo a la pàgina del projecte.

Una bona història pot ser curta i puntual. Recomanem utilitzar la següent plantilla per fer la història de menys de cinc minuts:

• Quin és vostre repte de disseny
  • Quines idees clau heu après sobre el repte?
  • Quina és seva solució final, i com satisfà els principis de disseny
  • Què demaneu a la gent que faci amb el seu suport (una crida a l'acció per als altres)
  • On poden anar a aprendre més (com ara un lloc web, bloc, adreça electrònica o un altre tipus de contacte)

No necessites ser un cineasta expert per crear la teva història. A continuació s'ofereix una llista d'algunes eines útils en línia que pot utilitzar l'equip:

Quins són els vostres objectius?
Per a què voleu fer servir el vídeo? Per inscriure's en el desenvolupament? Per donar suport o finançament per construir la solució? Per difondre-ho a altres escoles, districtes o comunitats? Les diferents metes requereixen diferents tècniques de narració d'històries, així que deixeu clar el motiu del vídeo.
Penseu en el vostre públic
Quan feu la història, quin serà el públic principal? Qui hauria de llegir o escoltar la vostra història? Què necessiten saber? Aquestes preguntes us ajudaran a pensar sobre a qui us dirigiu amb la vostra història, i això us ajudarà a connectar amb els vostres lectors.
Esbós de l'arc
Quan comenceu a elaborar la vostra història, configureu el que els altres saben sobre el vostre repte. Estigueu atents als supòsits i als forats de la història.
Retrateu l'itinerari que seguirà i apunteu l'arc de la història:

• L'obertura: on s'inicia.
  • El conflicte: els punts de tensió.
  • El final: la resolució el conflicte amb la vostra idea.

Pas 5b. Plantilla Canvas final

5b. Canvas final

Recollim tota la feina feta

Al llarg de les diferents fases heu fet servir diferents plantilles que us han guiat en els exercicis proposats i en moments de decisions. A més, heu enregistrat algunes de les vostres actuacions, recollit material, dibuixat, entrevistat,...
És bo recollir tot aquest material i organitzar-lo per poder-hi accedir de forma simple.
Pel que fa a totes les plantilles proposades, podeu utilitzar la plantilla Pas 5b Canvas final que conté els apartats corresponents per poder incloure-les.

Per a la resta de material, heu de trobar un espai compartit on recollir-lo i que sigui accessible a tot l'equip i, si s'escau, a d'altres persones interessades.