Emprenedor: algú disposat a canviar el món

Ahir, sota la atenta mirada de més de 250 docents de Catalunya, vam presentar el programa EmprènFP. Un dels cinc programes que constitueixen la unitat @impulsfp i que cerca estendre la cultura emprenedora als centres, per arribar finalment a la generació de projectes emprenedors reals que surtin al mercat per donar valor a l’ecosistema català.

Vam explicar com ser emprenedor, no és aquell que constitueix una empresa, si no que va més enllà. Ser emprenedor és una actitud, una manera de viure i de veure el món. En paraules de Philip Libin, CEO de Evernote, un emprenedor és algú que està disposat a canviar el món. Per tant el centres necessiten alumnes que vulguin emprendre, que interioritzin les qualitats que ha de tenir un emprenedor com són la passió per allò que fas, la curiositat i les ganes d’apendre, la creativitat , la capacitat de comunicació, la persistencia en el treball. I per que això sigui possible el centre els ha de proporcionar la motivació adecuada, les eines necessàries i un ecosistema en el que poder generar els seus projectes.

Per que, al cap i a la fi, els centres d’FP el que han de perseguir és que quan els seus alumnes finalitzin el seu recorregut per les aules i marxin, ho facin amb el valor afegit del talent i amb un projecte vital sota el braç.

Josep Moratal

Coordinació EmprènFP