Objectius

El programa s’estructura en dos nivells o subprogrames en funció de les estratègies metodològiques que es volen impulsar. Aquests són:

1. Promoció de les capacitats emprenedores, Emprèn
  2. Creació d’empreses i autoocupació, Autoocupa’t

El primer nivell o subprograma “Emprèn”  planteja objectius en funció de cadascun dels grups d’interès que hi participen i que  són:

• Alumnat: Capacitar l’alumnat a gestionar projectes emprenedors amb innovació, creativitat, autonomia personal, iniciativa, detecció d’oportunitats i captació de recursos per tal de facilitar la seva inserció laboral o l’autocupació.
  • Professorat: Capacitar el professorat en metodologies didàctiques per potenciar en l’alumnat l’emprenedoria.
  • Centres de FP: Ajudar els centres en la creació d’un ambient favorable per desenvolupar les actituds emprenedores. Definir els instruments de què s’han de nodrir els centres per poder fomentar l’emprenedoria.

El segon nivell o subprograma  “Autoocupa’t” planteja als centres que , un cop creada i establerta una estructura que doni suport, un procés de canvi metodològic, faci una promoció adequada de la cultura emprenedora i desplegui una formació adient  per a la gestió de projectes, puguin desenvolupar un programa de preincubació i incubació per la creació de projectes viables i amb capacitat de sobreviure en el mercat. Els objectius, en funció dels grups d’interès, són:

• Alumnat: Oferir l’alumnat un mentoratge i la formació necessària per desenvolupar les seves capacitats personals emprenedores i millorar les capacitats tècniques, financeres, de màrqueting  o de qualsevol camp que li permetin tirar endavant un projecte emprenedor viable per entrar al mercat.
  • Professorat: Formar el professorat per poder realitzar un procés de mentoratge i acompanyament de projectes emprenedors, donant resposta personalitzada a les necessitats de cada projecte.
  • Centres de FP: Donar suport els centres en la creació d’una estructura que li permeti la detecció de projectes de l’alumnat amb potencial per arribar al mercat i, posteriorment, dissenyar un procés de preincubació i incubació que ajudi al seu llançament.

A partir de l’experiència del cursos anteriors i donat que hi ha centres que es troben en estadis diferents quant a l’emprenedoria, es volen constituir diferents xarxes que agrupin centres, en funció del grau de desenvolupament real de l’emprenedoria en què es troben. Així es marquen uns objectius específics per a cada centre que cal complir durant el curs acadèmic.