Estada de preacceleració a Portugal, final d’un intens iFest 2023

L’iFest 2023, un esdeveniment ple d’oportunitats per a joves emprenedors, ha acabat amb una estada de preacceleració a Lisboa de l’equip guanyador Sènior.

Els equips guanyadors de la cinquena edició de l’iFest 2023, el programa de foment i acompanyament en emprenedoria i innovació adreçat a joves que promou la Generalitat de Catalunya, han disfrutat de dues setmanes intenses de mentoria i formació amb diferents entitats de l’ecosistema emprenedor català i portuguès. Les escoles Claret (Barcelona), Joviat (Manresa) i el Col·legi Jesuïtes Casp (Barcelona), tots tres de la categoria Júnior, juntament amb l’INS Pere Martell de Tarragona i dos equips de l’Escola Monlau de Barcelona (Sènior) van van visitar diferents acceleradores com Game Bcn, espais de coworking com Attico, entitats de suport a l’emprenedoria com el Tecnocampus de la Xarxa Emprèn, entitats del moviment maker Fab Lab Barcelona, experts de finançament d’ACCIÓ, edificis innovadors com el Pier 01, Centres de recerca digital com l’I2Cat i empreses emergents (startups) i molts actors de l’ecosistema emprenedor, com també l’Àrea d’Emprenedoria i Formació per part de la Generalitat. A més, van gaudir d’un programa de mentoria a càrrec d’Impact Hub amb la finalitat de millorar les seves idees i aportar valor als seus projectes. Van estar acompanyats per diferents mentors i mentores que van posar sobre la taula tots els aspectes que els ajuden i els permetran avançar amb el seu projecte. El darrer dia van fer un Demo Day on els grups van tenir l’oportunitat de presentar els seus projectes consolidant així tots els aprenentatges que han adquirit durant la setmana.

La segona setmana, que tingué lloc a l’estranger, els equips Sènior (Institut Pere Martell i Monlau) van viatjar a Lisboa per participar en el programa de Preacceleració de la Nova School of Business and Economics amb el seu programa Executive Education que ajuda a emprenedors amb idees de negoci en el seu viatge. En aquesta universitat cada equip ha treballat de valent amb l’acompanyament de mentors experts, emprenedors reals, clients potencials i inversors i s’han centrat en la part de validació i entrada al mercat i la part d’investment & Growth.

Els participants de l’iFest 2023 s’han emportat una experiència valuosa i aprenentatges crucials per a les seves futures iniciatives empresarials.

Tots ells s’emporten aprenentatges imprescindibles per emprendre.

Més informació sobre aquesta edició i la següent.