Èxit en les Jornades institut-empresa Biada≡nllaça’t a l’INS Miquel Biada

En un ambient d’intercanvi dinàmic i enriquidor, les jornades institut-empresa, Biada≡nllaça’t, celebrades el passat dijous 14 de març a l’Institut Miquel Biada de Mataró, van concloure amb èxit. L’esdeveniment, que va reunir a representants de diverses empreses del sector químic i a representants del món de l’educació en FP, va tindre com a objectiu principal enllaçar l’institut i l’empresa per enfortir aquesta relació i poder donar un espai de trobada on intercanviar idees i debatre temes relacionats amb l’FP.

Un dels punts a destacar de les Jornades va ser l’èmfasi en la importància d’enfortir la relació entre l’empresa i l’institut. Les representants van subratllar la importància de poder disposar d’un espai on interaccionar i donar visibilitat a l’alumnat.

Durant les jornades, els participants van tindre l’oportunitat de compartir experiències, coneixements i resoldre dubtes sobre la inserció laboral i tot allò que engloba. Una presentació de pòsters per part dels alumnes dels cicles formatius de grau mitjà i superior de la família química i una taula rodona formada per totes les representants d’empresa i l’alumnat van conformar el programa d’aquestes jornades, que van comptar amb l’assistència de més de 80 persones entre professors, estudiants, empresàries i representants del sector de l’educació.

Així mateix, es van abordar temes crucials, com són la inserció laboral dels alumnes que finalitzen els cicles formatius de la família química, els avantatges que té l’alumnat en la realització de les seves pràctiques en modalitat Dual, la importància de les habilitats personals de l’alumnat en el procés d’inserció laboral i també dels seus coneixements tècnics i de

l’adaptació de la formació acadèmica a les demandes canviants del mercat laboral.

Les empresàries presents van destacar com d’enriquidora va ser l’experiència i la importància d’iniciatives com aquesta, per poder identificar oportunitats de col·laboració i conèixer en primera persona els projectes que estan treballant l’alumnat dels cicles formatius de química.

En un context marcat per canvis curriculars i reptes econòmics, aquestes jornades de col·laboració institut-empresa Biada≡nllaça’t emergeixen com un punt de trobada i interacció, assentant les bases per obtenir un enllaç fructífer i durador entre empreses i institut, peces clau d’aquest engranatge per poder continuar donant suport al teixit socioeconòmic que ens envolta.