FPChallenge la festa de la creativitat local.

Aquest mes de març tindrà lloc una desena de FPChallenges (campaments de la innovació) . De la mà de la Fundació Junior Achievement s’organitzarà la primera edició de FPchallenges en versió online. Aquesta serà una oportunitat per poder treballar d’una forma diferent a la que estàvem habituats en la organització d’aquests esdevenient.

Els FPChallenge són petites hackathons impulsades des del Departament d’Educació, concretament des del programa EmprènFP. La característica d’aquestes hackathons es que estan autogestionades per l’equip de centres que formaran part de l’esdeveniment. Així els centres s’organitzen i treballen coordinament per arribar a establir un FPChallenge on uns 50 alumnes posaran aprova la seva creativitat donant solució al repte plantejat  a través d’un model de negoci.

Aquest curs 2020-21 el repte ha estat transformar un esdeveniment que ja es trobava consolidat en molts centres, en format digital. Per poder fer aquesta transformació la Fundació Junior Achievement ha posat a disposició la seva experiència en la organització d’aquests esdeveniments i els recursos digitals per poder portar-lo a terme.

Som conscients que el repte no resultarà fàcil i que en aquest camí aprendrem tots: els docents i els alumnes. Però creiem que és un camí que val la pena recórrer per que si alguna cosa estem veient és que són aquestes trobades, aquest projectes col·laboratius en els que podem veure a la resta i i ser conscients de que tots estem fent esforços per que els protagonistes, els alumnes tinguin un espai on poder deixar volar la imaginació, crear, prototipar, treballar en equip, aprendre i sentir que el futur, encara que incert, està a les seves mans.

Aquest mes de març bulliran en virtual molts cervells en busca de la millor resposta al repte proposat i ho faran amb la passió i l’entusiasme que ho fan els alumnes de la Formació Professional. Esperem que aprenguem com ells a imaginar, crear i inventar el futur. En aquesta ocasió ho farem en digital.