Unitat 1 MOOC ABP2: La guia motivacional de l’alumnat

Iniciem la Unitat 1 MOOC d’ActivaFP ABP FP Catalunya, la guia emocional de l’alumnat. En aquesta part inicial del curs, es repassa els aspectes bàsics sobre la metodologia ABP, d’aquesta manera el docent o equip docent  serà capaç a l’hora de presentar un projecte, d’informar a l’alumnat en relació al canvi metodològic amb el qual es trobaran, despertant el seu interés i motivació, el que diem “encesa emocional”.

En aquest punt, tots tenim clar que en la metodologia ABP, l’alumne és el protagonista. Tanmateix, hi participen diferents agents. És necessari conèixer i reflexionar respecte al rol de cadascun d’ells:

Una nova forma de treballar requereix una nova forma d’avaluar. Aquesta unitat et presenta una nova visió d’aquesta avaluació, amb molt més implicats a part de l’equip docent, i com passar d’aquesta avaluació a la qualificació, si estàs confós, no et preocupis, veure que els dos conceptes no tenen el mateix significat.

En Fran Arrebola i l’Antonio Domingo, amics del programa ActivaFP i autors d’aquesta guia, ens la presentaran a l’esdeveniment del proper dilluns 24 de setembre a les 19:30  a través del canal de Youtube d’ActivaFP.

La tasca 1 et presenta un espai de reflexió a través d’organitzadors gràfics, que al completar-los et permetran entendre més a fons la filosofia de l’Aprenentatge Basat en Projectes i gaudir-ne amb més consciència i coneixement.

A més, es presenta el primer repte del curs, on t’animen a compartir algun exemple de com presentaries gràficament i de forma atractiva el teu projecte als teus alumn@s

T’animen a compartir-lo a través de les xarxes i del fòrum de discussió del curs. Recorda que estem a TwitterLinkedIn, Instagram, Telegram i al blog del curs mitjançant l’etiqueta #activaFPmooc.

Molts ànims! Ens trobem a les xarxes!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *