EmprènFP apropa l’ecosistema emprenedor català als centres d’FP

El passat 17 de gener EmprènFP va organitzar un conjunt de 5 jornades territorials liderades pels seus assessors de xarxa. Amb l’objectiu d’apropar i conèixer l’ecosistema emprenedor del territori català als centres del seu entorn, es van programar visites a hubs i espais emprenedors, parcs empresarials, coworkings, ateneus de fabricació, etc. Gràcies a aquesta jornada s’ha visibilitzat el potent sistema emprenedor que fa de Catalunya un territori vertebrador de l’emprenedoria.

Agraïm la tasca de l’Albert Arce, Olga Castilla, Maribel Domínguez, Marga Garcia, Pilar Palau, Ramon Sanmiquel i Pedro Caro.

A continuació us fem un recorregut pels espais visitats als diferents territoris.

REUS

Redessa

Visita del viver Redessa, on es va fer una presentació dels serveis de la Regidoria, una taula rodona amb experiències emprenedores i, finalment, una sessió de recursos cooperatius per l’Ateneu cooperatiu Coop-camp.

LLEIDA

A Lleida es va visitar una fàbrica de cervesa artesana i una escola d’audiovisuals. A la segona part de la jornada, es va fer un dinar a l’Institut d’Hosteleria i Turisme, on es va fer una cata de begudes energètiques elaborades per l’alumnat i van compartir bones pràctiques dels centres.

Click and Brew. Fàbrica de cervesa artesanes

La Magical Media. Parc Científic Gardeny

Dinar a l’EHT Lleida i intercanvi de bones pràctiques dels centres.

GIRONA

Ateneu Cooperatiu i La Juganera

L’Ateneu Cooperatiu va fer una presentació de tots els recursos a disposició dels centres educatius que presenten com a novetat aquest curs.

La cooperativa la Juganera va fer una dinàmica de gamificació per poder aplicar a l’aula a l’hora de fomentar la cooperativa com a forma legal quan es vulgui portar a terme una idea de negoci.

Finalment, una tècnica de l’Ajuntament de Girona,  va preparar una maleta de recursos per als centres educatius per al foment de l’emprenedoria entre l’alumnat.

BCN

Es va fer visita a l’espai de Teamlabs i es va realitzar una dinàmica per cohesionar el grup de coordinadors. Posteriorment es va visitar Barcelona activa (xerrada i preguntes dels coordinadors/es + visita del viver d’empreses).

Teamlabs

Barcelona Activa

Ateneu de Fabricació de La Fàbrica del Sol

Es va realitzar una visita a l’Ateneu de Fabricació i es va realitzar una dinàmica Lego Serius Play, de cohesió del grup de BCN 2 i 3.