1a Concentració de la Selecció Catalana Catskills 2023

El passat cap de setmana es va dur a terme la 1a Concentració de la Selecció Catalana Catskills 2023 a la població de Montardit de baix, dins el terme municipal de Sort a la comarca del Pallars Sobirà. Aquesta selecció, de 31 alumnes i els seus entrenadors i entrenadores,  es prepara per la competició espanyola, Spainskills 2024, que tindrà lloc el proper mes de maig.

Tots els membres van exercitar-se en les tan anomenades soft skills (habilitats toves) per aconseguir una selecció unida i forta, amb total consciència del treball en equip i la importància de formar-ne part. També van participar en activitats com una baixada de 18 km fent rafting,  un taller on els van proporcionar eines per a la gestió de la competició i el rendiment amb l’objectiu d’aportar recursos i consciència sobre els aspectes bàsics del rendiment competitiu, un altre d’activació física i mental per establir una rutina per a la competició, on l’alumnat competidor i tutors/es-entrenadors/es van aprendre dinàmiques i formes d’activar el seu cos i ment previ a la competició, per últim un darrer taller, on també van participar els seus professors, que va consistir en determinar quins aspectes necessita cadascú per millorar. El professorat que prepara els alumnes van participar en solitari a un altre taller de comunicació i lideratge per a la gestió de l’entrenament i l’eficiència del rendiment mitjançant la comunicació.

Gràcies al privilegiat entorn on es va dur a terme la concentració, tots els assistents van poder gaudir d’un bany de natura, fet que va facilitar relacionar-se de més a prop, ja que no es coneixien.

Tots els participants a la trobada, professors i alumnes, l’han valorat positivament i han estat d’acord que concentracions com aquestes els ajuden i molt a preparar-se per la competició. S´ha creat un únic grup, totalment cohesionat i amb ganes i il·lusió de retrobar-se de nou a la següent concentració que duran a terme a finals del mes vinent i que els continuarà preparant per la competició a Madrid, on competiran contra altres comunitats per ser els millors d’Espanya