L’Hagència del Provençana: Formant els Futurs Professionals del Màrqueting i la Publicitat

Logotip de L'Hagència de l'Institut Provençana i mostres dels treballs destacats realitzats pels estudiants en el camp del màrqueting i la publicitat.
Logotip, L’Hagència, Treballs realitzats, Projectes d’estudiants, Màrqueting, Publicitat, Col·laboració estudiantil, Experiència educativa, Competències professionals, Innovació educativa, Institut Provençana, Educació pràctica, Treball en equip, Creativitat, Planificació estratègica, Comptes, Projectes socials, ODS.

L’Hagència de l’Institut Provençana: Un Projecte Innovador que Impulsa el Talent de l’Alumnat

L’Hagència, un projecte educatiu revolucionari, ha pres forma a l’Institut Provençana de l’Hospitalet de Llobregat. Aquesta iniciativa, que s’ha engegat al curs 2021/22, té com a objectiu brindar als alumnes del cicle de Màrqueting i Publicitat de la família de Comerç i Màrqueting una oportunitat única d’experiència laboral des de les aules. Aprofundim en aquesta innovadora proposta educativa.

El projecte a primer i segon curs:

A primer curs, els estudiants s’immersen en el mòdul anomenat “Agència Simulada,” creat exclusivament a l’Institut Provençana. A segon, aquells que cursen l’itinerari FCT tenen l’oportunitat de treballar a L’Hagència com a part del mòdul de projecte. Això permet als alumnes aplicar els seus coneixements en situacions reals i obtenir una visió pràctica del món laboral del màrqueting i la publicitat.

L’Hagència en acció:

L’Hagència no és només una simulació, sinó una agència de comunicació real que ofereix solucions a encàrrecs reals del teixit empresarial proper a l’institut i a projectes socials orientats a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Els projectes es desenvolupen a l’aula, i els estudiants han de presentar les seves propostes de comunicació davant dels clients.

Metodologia de treball única:

L’Hagència implementa una metodologia de treball col·laborativa. L’alumnat es divideix en tres departaments clàssics d’una agència de comunicació: Comptes, Planificació Estratègica i Creativitat. Aquests departaments treballen de manera conjunta en el mateix encàrrec i han de proporcionar una única solució. La comunicació entre equips, la coordinació i les relacions personals són elements clau en aquesta dinàmica.

Els resultats fins ara:

Des del seu inici, L’Hagència ha completat amb èxit més de 10 projectes reals amb clients com l’Hospital Sant Joan de Déu, Top Manta, VMLYR, IDIBELL, Food Coop, la Fundació NEPP i ADDA. Això demostren l’impacte positiu d’aquesta iniciativa i la seva capacitat per connectar els estudiants amb l’entorn laboral. Aquesta relació empresarial serveix a més per generar acords d’Innovació entre el centre i les empreses.

Rotació de departaments i avaluació:

Un aspecte destacat és que els alumnes roten entre departaments a cada projecte. Això els permet adquirir una comprensió més àmplia de les dinàmiques de treball i enfrontar diferents reptes. Els projectes es valoren des del punt de vista del professorat i també es coavaluen entre departaments. A més, reben retroalimentació de les empreses i professionals als quals han presentat les seves propostes.

Desenvolupament de competències específiques:

A més del treball per projectes, els estudiants participen en petits tallers i workshops que els ajuden a adquirir competències específiques del sector. Aquesta combinació d’experiència pràctica i formació teòrica millora la seva preparació per al futur en el camp del màrqueting i la publicitat.

L’Hagència de l’Institut Provençana s’ha convertit en un model inspirador d’educació pràctica que connecta els estudiants amb el món laboral i els prepara per a les demandes del sector del màrqueting i la publicitat.