INS de Flix: Llum amb Energia Neta

Una de les activitats que està realitzant l’alumnat del grup del curs del SOC de “Muntatge i manteniment d’instal·lacions solars fotovoltaiques” ENAE0108, és el muntatge d’un sistema fotovoltaic que subministrarà energia elèctrica necessària per il·luminar les instal·lacions on es troben ubicats els cicles formatius.

La idea sorgeix dels mateixos alumnes en resposta al plantejament del professorat d’utilitzar els mitjans i els seus coneixements en alguna aplicació pràctica.

El primer que es va fer va ser una anàlisi de la factibilitat del projecte, els antecedents n’eren favorables (ús d’il·luminació LED a les aules, accessibilitat als quadres elèctrics, i poca inversió en material).

Grup treballant amb el material i estudiant com portar-ho a terme

Definides les actuacions, el grup va començar a treballar.  La primera va ser el muntatge del camp fotovoltaic, en aquest cas aprofitant una de les terrasses accessibles del nostre institut, on la insolació durant el matí garanteix el subministrament de l’energia elèctrica necessària per a la il·luminació, també es va dur a terme el muntatge de la instal·lació interior, on hi ha els quadres de protecció de CC, de CA i l’inversor.

Grup treballant en el muntatge de la instal·lació  Quadres de protecció de CC, CA i l’inversor

Finalment es farà la distribució mitjançant canals tipus UNEX.

Com ha resultat, l’alumnat dels cicles formatius de l’Institut de Flix disposarà de llum produïda amb una energia neta, i a cost zero!!