INS Mollerussa: Inici del CP Doma bàsica del cavall

El passat mes de desembre vam iniciar el Certificat de Professionalitat de Doma bàsica de cavalls, a les instal·lacions del Institut Mollerussa, Centre de referència de Formació Professional de Catalunya i Espanya, a Mollerussa, capital del Pla d’Urgell.

En aquest Mòdul formatiu s’imparteixen els coneixements que utilitzaran els alumnes posteriorment per a manejar els equins amb suficient autonomia i seguretat com per a poder iniciar posteriorment a poltres en la seva iniciació al domatge bàsic.

Aquests coneixements estan dividits en tres unitats formatives: Equips i instal·lacions de munta, on aprendran a equipar correctament a l’equí i a triar el tipus d’equipament i instal·lacions segons el maneig que es vagi a realitzar; Condició física del cavall, on s’aprendrà a conèixer l’estat general de l’equí així com la seva capacitat i temperament segons el seu estat físic i de salut; i Tècniques de munta, on els alumnes aprenen a muntar a cavall i a desenvolupar unes certes habilitats com a genets.

Una vegada completat aquest mòdul s’iniciarà la formació en l’esbravi de poltres, moment en el qual el maneig dels poltres cobra especial rellevància atès que s’ensenya a condicionar amb diferents tècniques el seu comportament perquè ens accepti la seva manipulació i el seu posterior munta.

Tots aquests mòduls es realitzen d’una forma eminentment pràctica, amb poltres que estan en procés real de domatge, per la qual cosa els alumnes podran transferir els seus coneixements teòrics a una manera pràctica donant lloc a un aprenentatge molt significatiu.