Jornada de Qualitat, taula 35 INTEGRA FP: Pla pilot de formació ocupacional en centres d’FP

Aquest matí, en la XIX Jornada de Qualitat a l’Ensenyament, hem pogut gaudir dins de la Taula 35 INTEGRA FP: Pla pilot de formació ocupacional en centres d’FP,  de tres experiències de Centres educatius que han participat en la impartició de cursos de Certificats de Professionalitat.

Olga Sanglas, del INS Cendrassos de Figueres, amb tres anys d’experiència en l’ oferta de cursos de Certificat de Professionalitat ens ha donat una bona pràctica en el tema de preinscripció i selecció de l’alumnat.

Xavier Armengol, de l ‘Institut de Vic, ens ha comentat els resultats positius d’incorporació al món laboral de l’alumnat que han tingut en els Certificats de Professionalitat que han impartit, des del 50% a un 85% segons l’especialitat.

Gemma Llaurado, de l’escola d’Hosteleria d’Osona de Figueres, ens ha compartit que un dels principals motius d’incloure els cursos de Certificats de Professionalitat en el seu centre, ha fet possible completar l’oferta integrada de formació juntament amb els cicles de GM i GS que imparteixen i ampliar el seu perfil d’alumnat.

Per resumir els temes principals i les diferents participacions d’experiències posem en comú els aspectes que els tres centres participants han considerat de màxima importància per una excel·lent gestió dels cursos de Certificat de Professionalitat:

1-Participació i implicació de la direcció i professorat: que els participants estiguin motivats per realitzar totes les gestions dels cursos.

2-Selecció de l’alumnat: entrevistes per seleccionar un perfil i garantir que els alumnes tinguin un compromís per finalitzar la formació.

3-Verificar els requisits dels espais per impartir la formació en els centres educatius.

Des de la Unitat de Integra FP agraïm als participants les seves aportacions i segur aquestes propostes de bones pràctiques serveixen per altres centres que aprofitaran les seves experiències i consells per millorar la gestió dels cursos.