Jornada tèxtil i talent a l’Anoia

El passat divendres 24 de novembre vam assistir a la Jornada de Tèxtil i talent de l’Anoia, l’objectiu de la qual era donar a conèixer les oportunitats que hi ha a la comarca de l’Anoia pel que fa a la formació i capacitació d’alumnes en matèries específiques sobre el sector tèxtil i les oportunitats d’ocupació a les empreses de la comarca.

La primera part de la Jornada consistia en la ponència Com atraure el millor talent i com trobar oportunitats professionals en el sector tèxtil, a càrrec de Toni Gimeno (expert en Inbound Recruiting & Employer Branding).

A continuació, vam participar al Networking Experiències de capacitació en la indústria tèxtil que comptava amb representants del Departament d’Educació (professorat i alumnat de cicles de formació professional i certificats de professionalitat), del SOC (Tècnica d’ocupació de l’Ajuntament d’Igualada, i el Director de l’Oficina de Treball de l’Anoia), i d’empreses del sector (que acullen alumnat en pràctiques). En aquesta part, es va posar en manifest la importància de coexistir diferents itineraris formatius per tal d’abastar la diversitat d’alumnat (joves, persones demandats d’ocupació i altres professionals) com alumnat potencial en formar-se d’acord a les necessitats del territori. Perquè les estratègies territorials i locals són claus per seguir avançant.

Per últim, donar gràcies a IGNOVA-Ajuntament d’Igualada per organitzar l’esdeveniment, amb la col·laboració de FITEX i FAGEPI.