Presentació dels CPs a l’Institut de Mollerussa

Dimarts 4 de juliol, vam estar a l’Institut de Mollerussa on vam reunir als centres d’FP del SSTT de Lleida, Alt Pirineu i Aran.

Volem agrair la rebuda de l’Institut de Mollerussa que ens va cedir les seves instal·lacions per poder dur a terme aquesta presentació als instituts del territori.

El Director de l’Institut Mollerussa, Antonio Reig i Torné, va donar la benvinguda als representats de tots els centres i a l’equip del projecte, i ens va oferir un recorregut per les instal·lacions, un cop finalitzada la reunió.

L’equip d’IntegraFP, va mostrar quina ha estat la trajectòria del projecte i com ha anat incrementant la participació, fins a l’actual conveni 3, on en aquesta primera fase, està programada la intervenció de 61 centres que oferiran un total de 209 CPs.

El Cap de Secció de Programes de Formació Sr. Carles García i Cubero va explicar que comporten els CPs i quins són els requisits per accedir-hi.

El Jose Antonio Martins, Tècnic Superior de gestió econòmica i administrativa, va informar als instituts sobre els aspectes a tenir en compte per repartir els càrrecs de coordinació i docència dels CPs, a més dels aspectes més rellevants de la tasca econòmica.

Després d’informar sobre les necessitats formatives del territori per famílies professionals, la Sra. M. Àngels Pérez Munera, Directora de l’Oficina de Treball de Tàrrega, va explicar com fan la captació d’alumnes que acabaran adquirint una qualificació professional mitjançant les certificacions professionals que s’imparteixen als instituts que participen al projecte IntegraFP.

Per finalitzar la Coordinadora Pedagògica de l’institut, Araceli Carrera, ens va presentar de forma molt detallada perquè oferir un CP, l’impacte que ha tingut a l’Institut, els pros i contres, com fan la selecció de l’alumnat i la gestió del dia a dia. Va finalitzar concloent que la valoració que en fa és positiva.

Moltes gràcies a tots pel vostre interès i implicació. Entre tots estem ampliant l’oferta formativa a Catalunya i fent uns professionals competents!