Aquest seminari s’adreça a mestres de Primària i professorat de Secundària amb experiència en el treball de la intercomprensió entre llengües romàniques a l’aula, per tal de compartir la seva experiència i analitzar la forma d’implementació de forma integrada en la dinàmica de l’aula i el centre: reflexions a l’entorn d’interdisciplinarietat, plurilingüisme, consolidació i dinamització.
L’objectiu d’aquesta formació és debatre sobre la intercomprensió a les aules del nostre país per tal d’observar i analitzar la riquesa en les formes d’integració d’aquesta metodologia en les dinàmiques pròpies de cada etapa educativa, les eines, els recursos, les metodologies didàctiques i els materials. Per això, la formació, de 20 h de durada, a) començarà amb una anàlisi del que és i representa la intercomprensió entre llengües romàniques, b) continuarà amb el debat conjunt sobre dinàmiques d’aula; c) seguirà amb la creació d’una tasca individual de forma conjunta que es desenvoluparà al llarg de la formació, i d) comptarà, també, amb la presentació de l’experiència en intercomprensió de Núria Valls i Montserrat Vila, de l’INS Isaac Albéniz (Badalona). Es tracta, en definitiva, de compartir visions i metodologies per avançar, conjuntament, envers el plurilingüisme.
FORMADORS: Jordi Ortiz (Tècnic del Departament d’Ensenyament).
PONENTS CONVIDATS: Núria Valls i Montserrat Vila (INS Isaac Albéniz, Badalona).
DURADA: 20h (16h presencials + 4h no presencials)
DATES: del 3 al 6 de juliol de 2017
HORARI: de 10:00h a 14:00h
LLOC: Serveis Centrals del Departament d’Ensenyament, Via Augusta, 202. Barcelona.
INSCRIPCIONS: Cal clicar AQUÍ i inscriure’s a l’activitat fins al 3 de juliol de 2017.
Objectius:
- Aprofundir en la intercomprensió com a estratègia de treball integrat en eldesenvolupament dels projectes lingüístics del centre.
- Reflexionar i conèixer les possibilitats de consolidació al voltant de l’aplicació de la intercomprensió en la dinàmica de l’aula i el centre en la seva globalitat.
- Posar en comú pràctiques docents i maneres d’avaluació de la metodologia intercomprensiva.
Continguts:
- Anàlisi de pràctiques docents i de formes d’avaluació de la intercomprensió en el marc del desenvolupament de projectes lingüístics de centre.
- Justificació de la implementació de la intercomprensió lingüística com a estratègia interdisciplinària i d’aprofundiment en matèria de comprensió lectora plurilingüe.
Pla de formació: