Seminari Catalunya Intercomprensió

Aquest seminari s’adreça a mestres de Primària i professorat de Secundària amb experiència en el treball de la intercomprensió entre llengües romàniques a l’aula, per tal de compartir la seva experiència i analitzar la forma d’implementació de forma integrada en la dinàmica de l’aula i el centre: reflexions a l’entorn d’interdisciplinarietat, plurilingüisme, consolidació i dinamització.

L’objectiu d’aquesta formació és debatre sobre la intercomprensió a les aules del nostre país per tal d’observar i analitzar la riquesa en les formes d’integració d’aquesta metodologia en les dinàmiques pròpies de cada etapa educativa, les eines, els recursos, les metodologies didàctiques i els materials. Per això, la formació, de 20 h de durada, a) començarà amb una anàlisi del que és i representa la intercomprensió entre llengües romàniques, b) continuarà amb el debat conjunt sobre dinàmiques d’aula; c) seguirà amb la creació d’una tasca individual de forma conjunta que es desenvoluparà al llarg de la formació, i d) comptarà, també, amb la presentació de l’experiència en intercomprensió de Núria Valls i Montserrat Vila, de l’INS Isaac Albéniz (Badalona). Es tracta, en definitiva, de compartir visions i metodologies per avançar, conjuntament, envers el plurilingüisme.

FORMADORS: Jordi Ortiz (Tècnic del Departament d’Ensenyament).

PONENTS CONVIDATS: Núria Valls i Montserrat Vila (INS Isaac Albéniz, Badalona).

DURADA: 20h (16h presencials + 4h no presencials)

DATES: del 3 al 6 de juliol de 2017

HORARI: de 10:00h a 14:00h

LLOC: Serveis Centrals del Departament d’Ensenyament, Via Augusta, 202. Barcelona.

INSCRIPCIONS: Cal clicar AQUÍ i inscriure’s a l’activitat fins al 3 de juliol de 2017.
 
Objectius:

  • Aprofundir en la intercomprensió com a estratègia de treball integrat en eldesenvolupament dels projectes lingüístics del centre.
  • Reflexionar i conèixer les possibilitats de consolidació al voltant de l’aplicació de la intercomprensió en la dinàmica de l’aula i el centre en la seva globalitat.
  • Posar en comú pràctiques docents i maneres d’avaluació de la metodologia intercomprensiva.

 
Continguts:

  1. Anàlisi de pràctiques docents i de formes d’avaluació de la intercomprensió en el marc del desenvolupament de projectes lingüístics de centre.
  2. Justificació de la implementació de la intercomprensió lingüística com a estratègia interdisciplinària i d’aprofundiment en matèria de comprensió lectora plurilingüe.

 
Pla de formació:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>