Aquesta trobada pedagògica s’adreça a membres d’equips directius i professorat de centres de Primària i Secundària del Servei Territorial de Lleida que ja participen o han participat en els projectes d’Euromania i/o Fem Passeres i que estan interessats a conèixer el projecte Catalunya Intercomprensió (o interessats en la intercomprensió en general, la seva metodologia i les seves propostes innovadores en matèria pedagògica).
L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la intercomprensió en un marc social i educatiu profundament multilingüe i multicultural, d’orientació plurilingüe i pluricultural, per tal de donar al professorat les eines i els recursos necessaris, les tècniques metodològiques i els materials, per poder implementar el projecte Catalunya Intercomprensió a les seves aules. Per això, la jornada a) començarà amb una ponència sobre la intercomprensió com una via efectiva i eficaç per arribar al plurilingüisme, b) continuarà amb la presentació d’una experiència de centre de primària: de l’ESC Mestre Ramon Estadella (Guissona), c) seguirà amb les formes d’implementació integrada de la intercomprensió en el desenvolupament del projecte lingüístic del centre, materials i recursos, i d) acabarà amb la presentació d’una experiència de centre de secundària: de l’INS La Mitjana (Lleida). Es tracta, en definitiva, de compartir visions i paradigmes per avançar, conjuntament, envers el plurilingüisme.
FORMADORS: Jordi Ortiz (Tècnic del Departament d’Ensenyament) i Catherine Blanch (Tècnica del Departament d’Ensenyament).
DATA: 4 d’abril de 2017
HORARI: de 10:00 a 14:30
LLOC: EOI de Lleida, Carrer Corregidor Escofet, 53. Lleida.
INSCRIPCIONS: Cal clicar AQUÍ i inscriure’s a l’activitat fins al 4 d’abril de 2017.
Objectiu:
Conèixer la intercomprensió lingüística romànica en un marc social i educatiu multilingüe i multicultural, d’orientació plurilingüe i pluricultural.
- Donant a conèixer estratègies didàctiques, materials i recursos que facilitin la inclusió del projecte en la dinàmica d’aula.
- Facilitant la implementació integrada de la intercomprensió en el desenvolupament del projecte lingüístic del centre.
- Compartint visions i experiències sobre la intercomprensió d’una forma cooperativa i col·laborativa.
- Possibilitant un marc de reflexió sobre el plurilingüisme, les competències metalingüística i metacognitiva, i la coconstrucció del coneixement a l’aula.
Continguts:
- La intercomprensió lingüística romànica en el context europeu i català
- Una definició polièdrica per a la intercomprensió
- Estratègies de transferència interlingüística
- Metodologies didàctiques i recursos per a l’aula
- Experiències de centre en matèria d’intercompensió
Trobada pedagògica d’intercomprensió (VOC)EOI de Lleida (Lleida) – 4 d’abril de 2017 |
|
09.30 a 10.00 | Registre |
10.00 a 11.00 | Benvinguda Ponència: “Catalunya Intercomprensió: una via cap al plurilingüisme” A càrrec de Jordi Ortiz, tècnic del Departament d’Ensenyament. |
11.00 a 11.30 | Presentació d’experiències de centre – Primària
A càrrec de Laura Martín, Directora de l’ESC Mestre Ramon Estadella (Guissona). |
11.30 a 12.00 | Pausa |
12.00 a 13.40 | Ponència: “Implementació integrada de la intercomprensió en el desenvolupament del projecte lingüístic del centre: materials i recursos didàctics”
A càrrec de Catherine Blanch i Jordi Ortiz, tècnics del Departament d’Ensenyament. “Presentació dels materials ESORomCom- Intercomprensió lectora romànica (Joan Capdevila, INS Ronda, i Josep M. Mir, INS Lo Pla d’Urgell- Premi Segell Europeu 2011-Modalitat A)” A càrrec de Joan Capdevila. |
13.40 a 14.10 | Presentació d’experiències de centre – Secundària
A càrrec de Montse Labèrnia, Cap d’estudis de l’INS La Mitjana (Lleida). |
14.10 a 14.30 | Debat i torn obert |