Trobada pedagògica d’intercomprensió (LLE)

Aquesta trobada pedagògica s’adreça a membres d’equips directius i professorat de centres de Primària i Secundària del Servei Territorial de Lleida que ja participen o han participat en els projectes d’Euromania i/o Fem Passeres i que estan interessats a conèixer el projecte Catalunya Intercomprensió (o interessats en la intercomprensió en general, la seva metodologia i les seves propostes innovadores en matèria pedagògica).

L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la intercomprensió en un marc social i educatiu profundament multilingüe i multicultural, d’orientació plurilingüe i pluricultural, per tal de donar al professorat les eines i els recursos necessaris, les tècniques metodològiques i els materials, per poder implementar el projecte Catalunya Intercomprensió a les seves aules. Per això, la jornada a) començarà amb una ponència sobre la intercomprensió com una via efectiva i eficaç per arribar al plurilingüisme, b) continuarà amb la presentació d’una experiència de centre de primària: de l’ESC Mestre Ramon Estadella (Guissona), c) seguirà amb les formes d’implementació integrada de la intercomprensió en el desenvolupament del projecte lingüístic del centre, materials i recursos, i d) acabarà amb la presentació d’una experiència de centre de secundària: de l’INS La Mitjana (Lleida). Es tracta, en definitiva, de compartir visions i paradigmes per avançar, conjuntament, envers el plurilingüisme.

FORMADORS:  Jordi Ortiz (Tècnic del Departament d’Ensenyament) i Catherine Blanch (Tècnica del Departament d’Ensenyament).

DATA: 4 d’abril de 2017

HORARI: de 10:00 a 14:30

LLOC:  EOI de Lleida, Carrer Corregidor Escofet, 53. Lleida.

INSCRIPCIONS: Cal clicar AQUÍ i inscriure’s a l’activitat fins al 4 d’abril de 2017.

Objectiu:

Conèixer la intercomprensió lingüística romànica en un marc social i educatiu multilingüe i multicultural, d’orientació plurilingüe i pluricultural.

  • Donant a conèixer estratègies didàctiques, materials i recursos que facilitin la inclusió del projecte en la dinàmica d’aula.
  • Facilitant la implementació integrada de la intercomprensió en el desenvolupament del projecte lingüístic del centre.
  • Compartint visions i experiències sobre la intercomprensió d’una forma cooperativa i col·laborativa.
  • Possibilitant un marc de reflexió sobre el plurilingüisme, les competències metalingüística i metacognitiva, i la coconstrucció del coneixement a l’aula.

Continguts:

  1. La intercomprensió lingüística romànica en el context europeu i català
  2. Una definició polièdrica per a la intercomprensió
  3. Estratègies de transferència interlingüística
  4. Metodologies didàctiques i recursos per a l’aula
  5. Experiències de centre en matèria d’intercompensió

 

Trobada pedagògica d’intercomprensió (VOC)

EOI de Lleida (Lleida) – 4 d’abril de 2017

09.30 a 10.00 Registre
10.00 a 11.00 Benvinguda
Ponència: “Catalunya Intercomprensió: una via cap al plurilingüisme”

A càrrec de Jordi Ortiz, tècnic del Departament d’Ensenyament.

11.00 a 11.30 Presentació d’experiències de centre – Primària

A càrrec de Laura Martín, Directora de l’ESC Mestre Ramon Estadella (Guissona).

11.30 a 12.00 Pausa
12.00 a 13.40 Ponència: “Implementació integrada de la intercomprensió en el desenvolupament del projecte lingüístic del centre: materials i recursos didàctics”

A càrrec de Catherine Blanch i Jordi Ortiz, tècnics del Departament d’Ensenyament.

“Presentació dels materials ESORomCom- Intercomprensió lectora romànica (Joan Capdevila, INS Ronda, i Josep M. Mir, INS Lo Pla d’Urgell- Premi Segell Europeu 2011-Modalitat A)”

A càrrec de Joan Capdevila.

13.40 a 14.10 Presentació d’experiències de centre – Secundària

A càrrec de Montse Labèrnia, Cap d’estudis de l’INS La Mitjana (Lleida).

14.10 a 14.30 Debat i torn obert

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>