21 de març Dia Mundial de la Poesia

L’any 1999, la Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. L’objectiu principal d’aquesta celebració és commemorar una de les formes més preuades de l’expressió i la identitat lingüística de la humanitat. També pretén donar suport a la diversitat lingüística a través de l’expressió poètica i fomentar la visibilització de les llengües minoritzades i no tan visibles.

Enguany, en la seva setzena edició, la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i la Federació Catalana d’Associacions i Clubs UNESCO (FCACU) han escollit el poema “Tant si baixes la vista vers la immunda” de Francesc Vicent Garcia per celebrar el Dia Mundial de la Poesia (DMP). Així, per quart any consecutiu, l’acte central del DMP passarà a formar part d’una commemoració oficial, en aquest cas l’Any Rector de Vallfogona, decretada pel govern i impulsada pel Departament de Cultura a través de la ILC amb motiu dels 400 anys de la mort de l’autor.

Aquí podeu recuperar les propostes que ens feien el curs passat , el Servei de Suports i Recursos Lingüístics, per treballar amb l’alumnat nouvingut i també us recordem que al web de la XTEC disposeu dels materials Les altres literatures universals, una proposta d’aproximació a diverses tradicions literàries que segurament trobareu presents a la vostra aula i que us permetrà fer un replantejament de la didàctica de la literatura i us ajudarà a reconèixer i donar valor a la tradició cultural de l’alumnat d’origen estranger.