Proposta per treballar el Desenvolupament Personal i Social

El desenvolupament  humà  és  un  procés  llarg  i irregular que comença en la fecundació i ​​perdura​ ​fins ​​a ​​la ​​mort.L’alumnat  s’ha de desenvolupar de manera integral: a nivell FÍSIC, ACADÈMIC i a nivell SOCIAL-AFECTIU

La infantesa i l’adolescència són dues etapes crucials per al desenvolupament personal, i el reconeixement social i l’establiment de vincles amb els seus iguals són dos elements fonamentals d’aquest procés.

L’alumnat nouvingut, té el repte d’haver d’aprendre la llengua vehicular que li permeti accedir a l’aprenentatge i ha de superar les possibles barreres que dificultin el seu procés de socialització.

Per tal d’acompanyar l’alumnat en aquest aspecte essencial del seu creixement, és important planificar actuacions a l’aula que tinguin com a objectiu l’adquisició de les competències sòcio-emocionals. Aquestes han de capacitar-lo per reconèixer les pròpies emocions i les dels altres, saber-les expressar, utilitzar-les i gestionar-les de manera positiva i facilitar així la seva formació integral i la seva inclusió en la societat.

Amb aquest objectiu, caldrà, en un primer moment, identificar els factors de risc que poden dificultar el desenvolupament personal i determinar les necessitats emocionals, relacionals i de pertinença de l’alumne (necessitats afectives i emocionals, així com el punt del procés de construcció identitària en què es troba). D’aquesta manera, en un segon moment, es podran facilitar recursos i estratègies per donar-hi resposta i proporcionar-li suport per construir una identitat múltiple.

Us compartim un seguit de propostes per a treballar els Factors de Risc que influeixen en l’alumnat nouvingut.