La gent gran del centre de dia l’Onada i el PFI PTT Berga fan màscares per Carnestoltes

El 22 de febrer, un cop més, el PFI PTT Berga ha organitzat una activitat artística intergeneracional entre la gent gran i els joves de la promoció 21-22. Aquesta iniciativa fomenta la relació intergeneracional aportant beneficis tan a joves com grans. L’activitat ha consistit en realitzar màscares de carnestoltes i fomentar l’activitat conjunta entre el resident i l’alumne, potenciant l’habilitat comunicativa i l’empatia de l’alumne i el resident.

La finalitat d’aquesta activitat i les activitats que hem anat realitzant amb el Centre de dia L’Onada és apropar les persones grans del municipi de Berga a persones d’altres grups d’edat, com són els joves del PFI PTT, mitjançant activitats lúdicoeducatives. Amb aquesta aproximació es vol afavorir el coneixement mutu, les relacions socials establertes; i la intel·ligència interpersonal dels alumnes i les persones grans, com també la seva autoestima.

Per una banda, hem pogut observar els beneficis que aporten les activitats intergeneracionals a la gent gran; ajuden a incrementar el sentiment d’utilitat, d’identitat i autoestima, milloren els símptomes de la depressió, ajuden a evitar els pensaments negatius, ajuden a estimular les capacitats cognitives i fomenten les habilitats d’integració social.

Per altra banda, aquest tipus d’activitats també comporten uns beneficis per als joves del PFI PTT que hi han participat. Milloren les habilitats socials, l’empatia i la tolerància vers a allò diferent; aprenen des de l’experiència, milloren l’autoconfiança i l’autoconeixement. A més a més, potencien els valors de convivència dels joves envers les persones grans.

#pfiCAT #impulsFP #SomFP