Al PFI PTT de Sant Celoni hem fet història tot guanyant el primer premi Ètica i ciència de la Fundació Grifols!

Al PFI PTT de Sant Celoni hem fet història i hem guanyat el primer premi nacional Ètica i Ciència de la Fundació Grifols, on competíem amb nivells educatius superiors com Batxillerat i Cicles.

El nostre Projecte Comunitari sobre la Resistència Antimicrobiana, que fem fa dos cursos amb l’Institut de Salut Global de Barcelona, ha estat triat pel jurat com a guanyador pels membres del jurat per dos motius: el primer ha estat treballar la ciència amb persones joves en situació de fracàs escolar, el segon treballar conjuntament amb una entitat científica de prestigi internacional en el marc d’un projecte europeu, el SAFE, on el nostre alumnat, tot i ser el de nivell acadèmic inferior, va generar productes de difusió que han estat un èxit internacional en la Antibiotic Awareness Week, que va ser el novembre passat.

El premi, dotat amb 5.000€, ens servirà per adquirir materials i recursos que garanteixin la pervivència del projecte, com exigeixen les seves bases, enguany, al tercer trimestre, quan fem el Projecte Integrat, iniciarem la tercera edició d’aquest projecte, amb la idea d’ampliar la difusió presencial a la comunitat, doncs és la part que ens queda pendent d’explorar des de la pandèmia, així com la visita als laboratoris de l’ISGlobal.

Quan vam iniciar aquest projecte vam apostar per fer de la ciència i la salut un tema a l’abast del nostre alumnat, vam encetar un camí d’investigació i reflexió que ens va dur molt lluny, molt més enllà d’un blíster d’antibiòtics sense reciclar que pren algú que s’automedica; hem creat materials propis d’un aprenentatge servei que l’Institut de Salut Global podrà compartir en el futur i, enguany, ens han convidat a formar part del grup europeu de treball sobre les resistències antimicrobianes, no podem estar més felices.

Esperem que aquest premi ens ajudi a lluitar contra l’estigma que pateix el nostre alumnat, que ens ajudi a que els nostres programes PFI es valorin com l’oportunitat real que són, per tal que tota la societat ens miri amb la mirada qualitativa i qualificadora del jurat del premi, doncs som i serem un camí alternatiu digne i brillant.

#pfiCAT #impulsFP #SomFP