El PFI de Girona de construcció fa un tastet de Bioconstrucció

El passat  20 de Gener l’alumnat del PFI PTT Girona de construcció va posar en pràctica la bioconstrucció a les seves instal·lacions de Can Po Vell.  En Xavier Ventura professional de l’Escola Orígens va venir a mostrar els materials i procediments necessaris per a posar en pràctica dues tècniques molt interessants.

En petits grups rotatius doncs van construir un mur de pedra seca al voltant d’un arbre de la nostra zona enjardinada. Calia doncs anar escollint i col·locant pedra a pedra sense cap element d’unió entre elles tot procurant trobar el punt d’equilibri amb l’ajuda de petites falques. El mateix dia, també l’alumnat va construir un banc amb bloc de terra compactada lligat amb morter d’argila. Així vam canviar per un dia el ciment per el fang i vam experimentar tots els beneficis que això suposa.

Conèixer i aprendre a treballar amb materials amables, sostenibles i reutilitzables encara que sigui per un dia és molt necessari!

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP