El PFI-PTT de Sant Celoni i la Setmana de la Ciència

El dia 18 de novembre és el Dia Europeu per l’Ús Prudent dels Antibiòtics, amb aquest motiu, el PFI PTT Sant Celoni en col·laboració amb la Biblioteca de l’Escorxador, ha preparat una petita acció de sensibilització sobre la RAM, la Resistència Antimicrobiana, o com els microbis es fan resistents als antibiòtics i no responen als tractaments.

Des del 2019, el PTT de Sant Celoni duu endavant un projecte partenariat amb l’Institut de Salut Global de Barcelona en el que l’alumnat investiga la RAM i fa una proposta de conscienciació a la comunitat.

L’alumnat del curs passat va preparar l’expositor que es veu a la fotografia, on van explicar què és la RAM i com utilitzar els antibiòtics amb prudència; aquest text, supervisat per les científiques de l’ISGlobal, ha estat exposat a la biblioteca de forma conjunta a una selecció de llibres sobre virus i bacteris adreçats a diferents públics.

Des de la biblioteca ens confirmen que l’expositor ha tingut molt d’èxit i en menys d’una setmana s’ha fet préstec de gairebé tots els llibres exposats. Des del PTT estem satisfets amb aquesta tasca de difusió i els seus resultats; esperem continuar i ampliar aquesta tasca en properes edicions del projecte.