El PFI-PTT del Prat de Llobregat rep a Susana Aragón, una xef Slow Food de referència

La xef Susana Aragón Marimón, guanyadora del concurs “El plat favorit dels catalans 2017” organitzat per la revista CUINA i Catalunya Ràdio, ha compartit el matí del 26 d’octubre amb els/les alumnes del PFI-PTT d’Auxiliar d’hoteleria de l’Institut Illa dels Banyols.

La Susana, que dirigeix la cuina del restaurant Cèntric Gastrobar del Prat de Llobregat, s’ha convertit en una de les xefs amb més projecció i més actives del Baix Llobregat.

La xef ha iniciat la seva xerrada repassant la seva trajectòria professional des dels seus inicis amb setze anys fins a la seva aventura com a emprenedora, destacant valors com l’esforç, la constància i la il·lusió. Elements que poden compartir i potenciar els i les nostres alumnes, futurs professionals del sector de la restauració.

Durant la xerrada, la xef va explicar als joves la importància dels productes de temporada i de proximitat, especialment d’aquells que es poden trobar al Parc Agrari del Baix Llobregat i que són la clau de cada recepta. També ha valorat la tasca dels productors locals i les arrels de la cuina autòctona.

La xef va parlar als alumnes de com la gastronomia i la cultura van de la mà i, els va fer reflexionar sobre la responsabilitat mediambiental i social. En aquest punt, la cuinera va explicar la importància del moviment Slow Food que prioritza l’agricultura propera i ecològica i del qual, ella mateixa forma part.

Per acabar, la Susana ens ha donat una primícia: la gravació d’un programa amb el xef Jamie Oliver; fet que ha desencadenat un torn de preguntes força interessants que han enriquit la jornada.

#pfiCAT #impulsFP #SomFP